آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

معالجه دیسک کمر

fxolhbzmlo0a8drk2ok4211

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

fxolhbzmlo0a8drk2ok4211
دیسک به صفحه ای در بین هر دو استخوان مهره کمر گفته می شود، این صفحه دارای پوششی است که بر اثر فشار نامتناسب بر ستون فقرات و نیز فشار زدن و زور زدن به اجسام سنگین می‌تواند پاره شود.

با پاره شدن پوشش اطراف دیسک بر اثر عوامل بسیار مختلفی که عمده آن ها ناشناخته هستند امکان بیرون زدگی دیسک  از محل طبیعی خود وجود دارد که این حالت را دیسک کمر می‌گویند.

 بیرون زدگی دیسک کمر چند مرحله دارد که در مرحله اول آن که بیرون زدگی خفیف دیسک کمر است امکان دارد فرد حتی متوجه مشکل دیسک کمر خود نشود.

با پیشرفت بیرون زدگی دیسک کمر و در مرحله پیشرفته دیسک کمر افزایش فشار بر روی اعصاب نخاعی علائم دیسک کمر، شامل درد شدید در ناحیه کمر و نیز علائم گزگز، بی حسی و مورمور در پاهاایجاد خواهد شد.

معالجه دیسک کمر

 افراد مبتلا به دیسک کمر بهتر است استراحت فعال داشته باشند، به گونه ای که به زندگی و فعالیت های عادی خود ادامه دهند و تنها از خم و راست شدن های مکرر و نیز برداشتن و یا زور زدن به اجسام سنگین خودداری کنند.

استراحت بیماران مبتلا به دیسک کمر تا زمانی است که التهاب برطرف شود. فشار دیسک به عصب باعث تورم عصب می‌شود و التهاب ایجاد می‌کند. برای کاهش التهاب توصیه می‌شود بیمار به مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت یا حداکثر ۷ تا ۱۰ روز همراه با تمرینات کششی استراحت کند ولی استراحت طولانی‌مدت را به هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم چون باعث ضعف عضلات می‌شود.

همچنین پیاده روی را در صورتی که طولانی و پیوسته نباشد و نیز موجب ایجاد درد در ناحیه کمر نشود را  می توان برای  افراد مبتلا به دیسک کمر توصیه کرد.

تنها در مرحله پیشرفته دیسک کمرانجام عمل جراحی توصیه می‌شود.

  • آشنایی بیشتر….

جهت آشنایی بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله درمان دیسک کمر با آب درمانی
مطالعه مقاله غذاهای مناسب برای دیسک کمر
مطالعه مقاله سیاتیک و دیسک کمر
مطالعه مقاله حرکات ورزشی برای دیسک کمر
مطالعه مقاله طرز خوابیدن مبتلایان به دیسک کمر
مطالعه مقاله پاره شدن دیسک کمر

منبع : باشگاه خبرنگاران     سیمرغ

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ