آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

پیشگیری از کمردرد خانم های خانه دار

42-15865483

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

42-15865483

معمولا خانم های خانه دار به دلیل فعالیت های بسیاری که دارند و به دلیل انجام ناصحیح این کارها دچار کمر درد می شوند و …

از مهمترین توصیه‌ها به خانم های  خانه‌دار  اجتناب از حرکات تکراری مانند رنده‌کردن‌های طولانی‌مدت، خردکردن سبزی در طولانی‌مدت، کارهای دیگر است که باید تا حد امکان از این حرکات پرهیز کنند و بین آن ها نرمش‌های خاصی انجام دهند تا آسیب کمتری به مچ، گردن و کمر آن ها وارد شود.

وسایلی که خانم های  خانه‌دار می‌خرند باید تا حد امکان ارگونومیک ( استاندارد و منطبق با شرایط فیزیکی مصرف کننده) باشد مثلاً اگر جارویی می‌خرند باید سعی دسته جارو بلند باشد تا مجبور نشوند برای جارو کردن کمر خود را خم کنند و از بروز کمردرد پیشگیری کنند

خانم های خانه دار برای پیشگیری از کمردرد وسایل آشپزخانه  را مانند نمک و روغن باید در ظروف سبک نگهداری کنند تا مجبور نباشند وسایل سنگین را بلند کنند و همچنین وضعیت‌های نامناسب مانند خم‌شدن کمر در طولانی‌مدت نداشته باشند.

خانم های  خانه‌دار برای پیشگیری از آسیب های کمر و کمردرد  سعی کنند از ایستادن‌های طولانی‌مدت پرهیز کنند و در آشپزخانه از صندلی مناسب و سبک استفاده کنند تا مجبور نشوند تمام کارها را ایستاده انجام دهند. همچنین اگر مجبورند ایستاده کارهای خود را انجام دهند بهتر است یکی از پاهای خود را روی چهارپایه کوچکی قرار دهند و چند دقیقه به چند دقیقه پا را تعویض کنند.

سطح کار خانم های  خانه‌دار در آشپزخانه نباید طوری باشد که مجبور شوند سر، گردن و کمر خود را خم کنند و بهتر است سطح کارشان بین کمر و شانه باشد. به عنوان مثال اگر قرار است پرده‌ای نصب کنند بهتر است از نردبان استفاده کنند که مجبور نشوند دست را بالاتر از شانه ببرند و سطح کار پایین‌تر از کمر هم نباشد که مجبور به خم‌شدن شوند.

سعی شود وسایل سنگین در طبقات پایین و وسایل سبک در طبقات بالا قرار گیرد و آن چیزهایی که نیروی بیشتری نیاز دارند نزدیک‌تر و در ارتفاع بین شانه و کمر قرار گیرد.

توصیه می‌شود خانم های خانه‌دار گردش مچ و چرخش کمر تا حد امکان هنگام انجام کارهای روزانه خود نداشته باشند و به خصوص از چمپاتمه‌زدن هنگامی که می‌خواهند زمین را تمیز کنند خودداری کنند. همچنین برنامه‌ریزی کنند که کارهای روزانه را در فواصل زمانی انجام دهند و همه آن ها را پشت سر هم انجام ندهند تا از بروز کمردرد پیشگیری کنند

  • اطلاعات بیشتر….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله کمردرد خانم های خانه دار
مطالعه مقاله کمردرد حاد
مطالعه مقاله بهترین درمان کمردرد

منبع : نخل های استوار

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ