آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

کایروپراکتیک و درمان دیسک کمر

fxolhbzmlo0a8drk2ok4

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

fxolhbzmlo0a8drk2ok4

در ستون فقرات انسان، مهره ها، دیسک های بین مهره ای، مفاصل بین مهره ها، لیگامان ها، تاندون ها، عروق و اعصاب و… همگی با نظم بسیار شگرف و دقیقی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و توانمندی ایستایی انسان را فراهم می آورند.

هرگونه بهم خوردگی این نظم ولو در حد خیلی کم موجب بروز اختلالاتی از جمله درد می گردد. یکی از این اختلالات، بیماری است که اصطلاحا به آن دیسک کمر گفته می شود و در اثر فتق دیسک کمر یا بیرون زدگی دیسک های بین مهره ای بوجود می آید.

 خوشبختانه می توان با استفاده از روش های درمانی غیر جراحی مانند درمان دستی (کاپروپراکتیک)  بیماری  دیسک کمررا درمان کرد و تا حدود زیادی، علائم آزار دهنده ی آن را کاهش داد

کایروپراکتیک نوعی تخصص اولیه پزشکی است که به تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات عصبی عضلانی می پردازد و در واقع، علم شناخت مفاصل، و به ویژه ستون مهره ها و هنر تنظیم و تطبیق آن ها، به منظور پیشگیری و درمان، آن هم بدون استفاده از دارو و اعمال جراحی است.

متخصصان کایروپراکتیک (کایرو پراکتورها) از حرکات آرام دست های خود و یا دستگاه های مخصوص تنظیم کننده، برای دستکاری های تخصصی مهره ها استفاده می کنند تا از این طریق به هدف کایروپراکتیک، یعنی قراردادن دستگاه اسکلتی به شکل منظم (ردیف) دست یابند و در نتیجه ، بدن بتواند مشکلات خود را بهبود بخشد و دستگاه عصبی به طور صحیح عمل نماید .

کایروپراکتیک از رشته‌های پزشکی است که زمینه فعالیت آن در حوزه ستون فقرات و سیستم عصبی بدن است.

کار اصلی این تخصص تطبیق و تنظیم مفاصل و کاهش فشارهای عصبی به خصوص ستون فقرات است که برای از بین‌بردن بیماری و ناراحتی‌هایی مانند دیسک کمر و سیاتیک و دردهای عصبی کاربرد دارد.

به عنوان مثال برای دیسک کمر که در آن دیسک فشرده می شود و روی عصب فشار وارد می‌شود، فشار را اسکن کرده و آن را به کمک دست پزشک و تخت‌های مخصوص کاهش می‌دهند  روش کایروپراکتیک بدون جراحی دیسک کمر را درمان می‌کند.

  • آشنایی بیشتر….

جهت آشنایی  بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله کایروپراکتیک دیسک کمر
مطالعه مقاله پا درد دیسک کمر
مطالعه مقاله طرز خوابیدن مبتلایان به دیسک کمر

منبع : دکتر پیریایی   کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید    خبرگزاری فارس

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ