آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

لیزرتراپی فتق دیسک کمر

massage-back1

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

massage-back1

فتق دیسک کمر زمانی اتفاق می‌افتد که یک قطعه از غضروف جدا کننده مهره‌ها در ستون فقرات به سمت ریشه عصب یا نخاع بیرون بزند. این حالت بسیار دردناک است و آغاز درد ممکن است ناگهانی یا تدریجی باشد.

علل  فتق دیسک کمر

فتق دیسک کمر اغلب به علت افزایش سن و ساییدگی و استهلاک ناشی از افزایش سن به وجود می آید. با افزایش سن، دیسک کمر بخشی از آب خود را از دست می دهد.

این حالت باعث می شود که انعطاف پذیری آن ها کمتر شده و بیشتر در معرض پاره شدن قرار بگیرند و در چنین شرایطی ممکن است با یک فشار و یا چرخش کوچک نیز با پارگی دیسک  کمر مواجه شوید.

در بسیاری از افراد علت اصلی فتق دیسک کمر ناشناخته است. گاهی اوقات ممکن است بلند کردن اجسام بزرگ و سنگین توسط عضلات کمر (به جای بلند کردن آن ها با استفاده از عضلات ران و پا) باعث فتق دیسک کمر شود. به ندرت حوادثی مانند سقوط از بلندی و یا ضربه به پشت می توانند باعث فتق دیسک کمر شوند.

عوامل فتق دیسک کمر

عواملی که خطر ابتلا به فتق دیسک کمر را افزایش می دهند عبارتند از:

وزن و فتق دیسک کمر: اضافه وزن منجر به افزایش فشار وارد آمده به دیسک ها می شود و باعث فتق دیسک کمر می شود

شغل و فتق دیسک کمر : افراد با مشاغل سخت بدنی بیشتر در معرض ابتلا به فتق دیسک کمر هستند. بلند کردن، کشیدن، خم و راست شدن و یا چرخیدن های مکرر نیز می تواند خطر  ابتلا به فتق دیسک کمر را افزایش دهد.

ژنتیک و فتق دیسک کمر : برخی از افراد استعداد ابتلا به فتق دیسک کمر را از والدینشان به ارث می برند

لیزرتراپی فتق دیسک کمر

هر کسی می تواند درد فتق دیسک کمر را تجربه کند.مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی با استفاده از بهترین و پیشرفته ترین روش های درمان بدون جراحی مانند لیزرتراپی دیسک کمر و توسط بهترین متخصص درمان فتق دیسک کمر در اصفهان (متخصص طب فیزیکی و توانبخشی) تا کنون درمان های موفقی را در اختیار بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر قرار داده است و افرادی که از بیماری فتق دیسک کمر خود رنج می برند می توانند با مراجعه به این مرکز و استفاده از بهترین خدمات درمانی این مرکز مانند لیزرتراپی از لذت سلامتی برخوردار شوند.

  • آشنایی بیشتر….

جهت آشنایی  بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله دیسک کمر ارثی
مطالعه مقاله انواع فتق دیسک کمر
مطالعه مقاله دیسک کمر و درد پا

منبع : علم روز   شفاجو

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ