آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

بهترین درمان دردهای ستون فقرات

متخصص-ستون-فقرات

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

متخصص-ستون-فقرات

کارهای روزانه ما می‌تواند روی ستون فقرات اثرات منفی داشته باشد، مثلا یک کارگر در محل کار خود با انجام غلط حرکات می تواند به ستون فقرات خود صدمه بزند. این صدمه می تواند با یک حرکت ناگهانی با فشار زیاد ایجاد شود، مانند بلند کردن ناگهانی یک جسم سنگین از روی زمین، یا می‌تواند در اثر تکرار حرکات غلط و با فشار کم روی ستون فقرات، به مرور زمان ایجاد شود.همیشه درد یک علامت خطر است و باید به آن توجه کرد.

درد ستون فقرات نشانه به ستوه آمدن ستون فقرات از کارهای غلط است.

اکنون باید یاد بگیریم چگونه کارهای روزانه خود را به طور صحیح انجام دهیم تا کمترین فشار را به ستون فقرات وارد کنیم.

روش های درمان دردهای ستون فقرات

درمان دردهای ستون فقرات شامل درمان‌های دارویی، فیزیکی و جراحی می‌شود.

   درمان دردهای ستون فقرات با دارودرمانی

درمان‌های دارویی درد های ستون فقرات شامل داروی اختصاصی بر اساس نوع بیماری و در صورت لزوم تجویز مسکن جهت کاهش درد ستون فقرات است.

هدف اصلی در درمان‌های دارویی درد های ستون فقرات، درمان علت بیماری است و چنانچه علت دردهای ستون فقرات قابل درمان نبوده، یا جزو علل مکانیکی کمردرد باشد، می توان به طور موقتی داروی مسکن تجویز نمود، ولی انجام درمان های فیزیکی مانند فیزیوتراپی   در درمان دردهای ستون فقرات حتما ضروری است.

درمان کمردرد(دردهای ستون فقرات) با روش های فیزیکی

درمان‌های فیزیکی تنوع زیادی دارند و از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی کمردرد تا متدهای جدید درمانی در این گروه جای می‌گیرند.

برخی از روش‌های فیزیوتراپی در درمان کمردرد ( درمان دردهای ستون فقرات) عبارتند از:

   درمان کمردرد( دردهای ستون فقرات) با حرارت‌ درمانی 

گرم کردن یا سرد کردن عضو دردناک جهت کنترل درد از دیرباز استفاده می‌شده است. گرمادرمانی امروزه به دو صورت سطحی (برای پوست) و عمقی (برای مفاصل یا عضلات) توسط دستگاه‌های پیشرفته فیزیوتراپی انجام می‌شود.

درمان کمردرد( دردهای ستون فقرات) با  الکتریسیته‌ درمانی 

طول موج و فرکانس‌های خاصی از جریان برق برای کنترل درد، ترمیم زخم، تقویت عضلات و بسیاری موارد دیگر به کار می رود و امروزه دستگاه‌های پیشرفته الکتریکی به این منظور طراحی شده است.

درمان کمردرد( دردهای ستون فقرات) با   لیزردرمانی

استفاده از لیزرهای کم‌توان نظیر لیزر آرگون هلیم و یاقوت با هدف کاهش درد، افزایش روند ترمیم زخم، کاهش التهاب و بسیاری از موارد دیگر موثر بوده و امروزه توسط فیزیوتراپیست‌ها استفاده می‌شود.

 درمان کمردرد( دردهای ستون فقرات) با   آب‌ درمانی 

شامل یک سری حرکات ورزشی در داخل آب می‌باشد و از آنجایی‌که در این وضعیت بیمارکمردرد( دردهای ستون فقرات) را کمتر احساس می‌کند، بسیار مفید است. البته این روش بعد از برطرف شدن مرحله ی حاد کمردرد توصیه می‌شود.

 درمان کمردرد( دردهای ستون فقرات) با   تمرینات ورزشی 

یکی از مفیدترین روش‌های درمانی کمردرد ( دردهای ستون فقرات)است. ورزش‌درمانی باید توسط پزشک متخصص پس از معاینه بیمار و معین کردن علت درد بیمار تجویز شود. ورزش‌ها تنوع زیادی دارند و بسته به محل و علت درد و وضعیت ستون فقرات نوع خاصی از ورزش توصیه می شود. همیشه درد یک علامت خطر است و باید به آن توجه کرد.

 

برای آشنایی با دردهای ستون فقرات ناشی از تنگی کانال نخاعی بر روی لینک کلیک کنید

منبع : کلیک کن

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ