آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

گردن درد و درمان آن

گ

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

64563543

گردن درد میان مردم به خصوص افراد بالای ۵۰ سال خیلی شایع است. گردن درد ممکن است در هر نقطه گردن یعنی درست از انتهای سر تا ابتدای شانه ها ایجاد شود و به قسمت های بالایی پشت و بازوها هم بزند.

پیشگیری از ابتلا به گردن درد

می توان با اصلاح عادت ها از گردن دردهایی که به علت حالت های نادرست بدنی ایجاد می شوند، پیشگیری کرد.

برای پیشگیری از گردن درد در هر حالتی که قرار دارید و کار می کنید بعد از ۱۵-۱۰ دقیقه کمی نرمش گردن انجام دهید تا از فشار وارد بر ناحیه گردن کاسته شود.

 گاهی بیماران می گویند که در پایان روز گردن درد می گیرند که به این عزیزان توصیه می شود  برای پیشگیری از گردن درد به حالت نشستن خود در طول روز توجه کنند.

اگر هم شخصی صبح ها گردنش درد می گیرد باید  برای پیشگیری از گردن درد وضعیت استراحت شبانه خود را بهبود بخشد مثلا از بالشی با ارتفاع مناسب استفاده کند و روی شکم نخوابد.

درمان گردن درد

گرفتگی گردن و گردن درد که با کاهش حرکات گردن و درد آغاز می‌شود می‌تواند ناشی از حرکات نابه‌جای گردن اسپاسم عضلات یا گرم و سرد شدن عضلات باشد.

با گرم نگه داشتن گردن و کاهش حرکات ناگهانی می‌توان اسپاسم و گرفتگی  عضلات گردن را برطرف کرد.

در صورتی که بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت بهبود نسبی حاصل نشد می‌توان از داروهای ضد درد و ضد التهاب و همچنین پمادهای ضد درد برای درمان گردن درد استفاده کرد.

ماساژ دادن گردن در محیط گرم، گرم نگه داشتن گردن و استفاده از داروها و پمادها را در کاهش و درمان گردن درد مؤثر است.

اگر با انجام اقدامات فوق درد و التهاب گردن بعد از چهار، پنج روز کمتر نشد فرد باید به پزشک متخصص درمان گردن درد(متخصص طب فیزیکی و توانبخشی) مراجعه کند.

نوع خوابیدن، درست نگه داشتن گردن و خم نشدن گردن به جلو و عقب را در درمان گردن درد موثر است و  استفاده از بالشت در سایز مناسب می‌تواند به بهبودی  درمان گردن درد کمک کند.

در مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی از بهترین , پیشرفته ترین , جدید ترین روش ها و توسط بهترین متخصص درمان گردن درد در اصفهان (بهترین متخصص طب فیزیکی و توانبخشی اصفهان) برای درمان کلیه بیماران مبتلا به گردن درد استفاده می شود  که هدف  درمان، توانبخشی و بالا بردن سطح سلامت  کلیه بیماران عزیز می‌باشد.

  • اطلاعات بیشتر….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله گردن درد و سوزش بین دو کتف
مطالعه مقاله گردن درد هنگام خواب
مطالعه مقاله گردن درد و بی حسی دست

منبع : آفتاب   تابناک

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ