آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

گردن درد هنگام خواب

index3-150x150

تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۲

1472h

در بسیاری اوقات علت گردن درد  فشار بیش از حد تحمل به گردن است. این وضعیت بیشتر در مواردی است که عضلات ستون مهره گردنی ضعیف است و یا فرد نوعی فعالیت بدنی انجام می دهد که فشار بیش از حدی به گردن وارد می کند.

علل گردن درد هنگام خواب

علل درد گردن هنگام خواب و پس از آن می‌تواند به دلیل بستر نامناسب، به ویژه استفاده از بالش نامناسب باشد. همچنین، برخی بیماری‌های روماتیسمی نیز می‌توانند باعث درد گردن در شب شوند.

در بسیاری از موارد، علت درد گردن در شب می‌تواند فشار بیش از حد و تحمل آن باشد. این موقعیت بیشتر در مواردی رخ می‌دهد که عضلات گردن و ستون مهره ضعیف باشند و یا فرد فعالیتی انجام دهد که فشار زیادی به گردن وارد کند. به عنوان مثال، در ورزش‌هایی مانند تنیس و بدمینتون، سر ورزشکار مکرراً به سمت عقب حرکت می‌کند و این می‌تواند باعث فشار زیادی بر روی گردن شود.

این فشارها می‌توانند منجر به التهاب مفاصل ستون مهره‌های گردن شوند و در نتیجه درد گردن را ایجاد کنند. در ابتدا، این درد ممکن است در طول روز احساس نشود ولی هنگام خواب، استراحت بیمار یا بعد از مدتی بی‌حرکتی آغاز می‌شود.

برای پیشگیری از درد گردن، سعی کنید در هنگام خواب از بالشتی کوتاه و نرم استفاده کنید. همچنین، در زیر به برخی ورزش‌های مفید برای پیشگیری از درد گردن اشاره خواهیم کرد.

ورزش های مفید برای پیشگیری ازگردن درد

-برای پیشگیری از گردن درد طوری ایستاده که گردن در امتداد ستون مهره ها ، راست قرار گیرد و روبرو را ببینید . بسیار آرام سر را حرکت داده تا بتوانید سقف را ببینید و پس از مکثی کوتاه به آرامی سر خود را حرکت دهید تا اینبار زمین را ببینید این حرکت را ۱۰ تا ۲۰ بار انجام دهید.

سپس همین حرکت را طوری انجام دهید تا اینبار سمت چپ و راست خود را ببینید این حرکت را نیز ۱۰ تا ۲۰ بار انجام دهید .

– برای جلوگیری از درد گردن در حین تمرین، یک دست خود را روی پیشانی قرار داده و سر خود را به جلو خم کنید، در حالی که با دست دیگر خود از این حرکت جلوگیری می‌کنید. این عمل باعث ایجاد یک انقباض هم‌طول (ایزومتریک) در عضلات گردن می‌شود و عضلات را تقویت می‌کند. این حرکت را به مدت ۱۰ ثانیه انجام دهید و سپس همین حرکت را با دست روی پشت سر و سپس به سمت راست و چپ سر انجام دهید.

– جهت جلوگیری از درد گردن، بهتر است از چرخش دورانی سر در اطراف محور گردن (گردش گردن) که در گذشته رایج بوده، پرهیز کنید.

– برای جلوگیری از درد گردن، شانه‌هایتان را بالا ببرید و به سمت گوش‌هایتان نزدیک کنید و به مدت ۵ ثانیه نگه دارید، سپس رها کنید. این حرکت را در هر دوره سه بار انجام دهید و در هر بار ۱۰ تا ۲۰ بار تکرار کنید.

– برای جلوگیری از درد گردن، در حالت دراز بکشید و گردن خود را از پایین به بالا حرکت دهید. این حرکت را ۳۰ تا ۴۰ بار انجام دهید.

توجه: قبل از انجام هرگونه تمرین یا رژیم ورزشی، بهتر است با پزشک یا متخصص تماس بگیرید تا توصیه‌های خاص برای شرایط خود را دریافت کنید.

  • برای آشنایی بیشتر با ……

برای آشنایی بیشتر با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله گردن درد و بی حسی دست
مطالعه مقاله  درمان گردن درد با استراحت ،دارو و فیزیوتراپی
مطالعه مقاله علامت های رگ به رگ شدن گردن

 

منبع : پاسخ آنلاین   ایران ارتوپد

مقالات مرتبط

درد شانه

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ مفصل شانه از استخوان های کتف،

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ