آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ورزش فتق دیسک کمر

Fat-Through-Yoga

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

Fat-Through-Yoga

دیسک ستون فقرات چیزی شبیه به یک بالشتک ژله ای مانند است که قسمت درونی آن نرم و قسمت بیرونی آن کمی سخت تر است.این بالشتک بین استخوان ها یا همان مهره های ستون فقرات قرار دارد.

فتق دیسک کمر مشکلی است که برای این بالشتک به وجود می آید و عبارت است از خارج شدن بخشی از ماده نرم تر داخل دیسک کمر از طریق شکافی که بر روی قسمت سخت تر دیسک کمر ایجاد شده است.

گاهی اوقات به این مشکل دیسک تضعیف شده و یا پارگی دیسک کمرنیز گفته می شود.

فتق دیسک کمر می تواند اعصاب مجاور را تحریک کرده و باعث بروز درد، ضعف و بی حسی در دست و پا شود.

از طرفی دیگر، بسیاری از افرادی که به دیسک کمر مبتلا هستند هیچ علائمی را تجربه نمی کنند. اکثر کسانی که با مشکل دیسک کمر مواجه می شوند نیازی به عمل جراحی ندارند.

ورزش های مناسب برای فتق دیسک کمر

ورزش منظم تغییر شکل دیسک ها که ناشی از افزایش سن است را به تاخیر می اندازد و همچنین تقویت عضلات قسمت مرکزی بدن می تواند به حمایت از ستون فقرات کمک کند. قبل از انجام ورزش های شدید با پزشک خود مشورت کنید.

 انجام ورزش های مناسب برای تقویت عضلات کمر و انعطاف پذیری آن ، از درمان های استاندارد فتق دیسک کمر محسوب می شوند. ورزش های مخصوص تقویت ستون فقرات برای عضلات این ناحیه مفید است. این حرکات برای مجموع عضلات کمر مفید است.

برای رفع درد فتق دیسک کمر  روی کمر خود دراز بکشید و زانوهای خود را خم کنید. کمر خود را در حالت خنثی نگهدارید. بدین معنی که کمر خود را خیلی سفت نکرده و به سمت زمین فشار ندهید. همچنین نباید باسن خود را کج نگهدارید.

برای کاهش درد فتق دیسک کمر عضلات شکم خود را منقبض کرده و باسن خود را از روی زمین بلند کنید.

برای کاهش  درد فتق دیسک کمر باید باسن، زانوها و شانه های تان در یک سطح باشد: در همین حالت بمانید و سه نفس عمیق بکشید یا برای ۴ تا ۸ ثانیه ادامه دهید.

برای کاهش درد فتق دیسک کمر به حالت اولیه بازگردید و این کار را دوباره تکرار کنید: به تدریج می توانید حرکت را سخت تر کرده و در حالی که به صورت پل هستید زانو های خود را به صورت یک در میان صاف کنید.

دنبال کردن درمان  فتق دیسک کمر به صورت دقیق بسیار مهم است. اگر با قسمتی از برنامه مشکل دارید یا انعطاف پذیری لازم برای انجام آن را ندارید حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

  • آشنایی بیشتر….

جهت آشنایی بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله علائم فتق دیسک کمر
مطالعه مقاله درمان دیسک کمر بدون عمل جراحی
مطالعه مقاله معالجه دیسک کمر

منبع : شفاجو  پزشک شما

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ