آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

راه های بهبود دیسک کمر

Back-Pain-Myths-and-Facts

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

Back-Pain-Myths-and-Facts

 دیسک کمر بیماری‌ای است که محدود به سن و سال خاصی نمی‌شود و امروزه حتی جوانان دچار فتق دیسک کمر می‌شوند. بیشتر صدمه‌هایی که به کمر ومهره‌های ستون فقرات وارد می‌شود و باعث فتق دیسک کمر می‌شود به خاطر بی‌توجهی‌های ما در انجام کارهای ساده روزمره‌مان است که به راحتی قابل پیشگیری است. با کمی دقت و توجه به نحوه نشستن، ایستادن و جابه‌جا کردن وسایل می‌توانیم مانع فتق دیسک شویم.

  زمانی فردی مبتلا به فتق دیسک می‌شود که دیسک آبش را از دست بدهد و دیگر حالت بازی‌پذیری نداشته باشد و با یک حرکت نابه‌جا رشته‌های دیسک پاره شود و هسته دیسک (غضروف) بیرون بیاید. در این شرایط می‌گوییم فرد دچار فتق دیسک شده است، درست مانند تخم مرغی که فرض کنیم سفیده آن در حکم رشته‌های دیسک است و وقتی پاره می‌شود زرده یا همان هسته دیسک بیرون می‌آید.

راه های بهبود دیسک کمر

اگر می‌خواهید دیسکی سالم داشته باشید باید هر نیم ساعت وضعیت ایستا یا ثابت خود را تغییر دهید و بیشتر از نیم ساعت در یک وضعیت نمانید. به یاد داشته باشید که فشار ثابت در یک فاصله زمانی زیاد برای دیسک مضر است. همچنین از خم شدن به مدت طولانی نیز خودداری کنید.

برای بهبود دیسک کمر بیمار باید حتی الامکان از نشستن پرهیز کند و از خم و راست شدن و برداشتن اشیای سنگین یا رانندگی نیز دوری کند. طی این مدت برای بیمار مبتلا به دیسک کمر داروهای مسکن تجویز می شود.

اغلب بیماران مبتلا به دیسک کمر طی این مدت ۱۰ روزه، بهبود قابل توجهی پیدا می کنند. بیمار مبتلا به دیسک کمر می تواند پس از ۱۰ تا ۱۴ روز از زمان شروع بیماری دیسک کمر، ورزش های مخصوصی مانند آب درمانی دیسک کمر  و راه رفتن در آب در قسمت کم عمق استخر را انجام دهد، انجام نرمش‌های کششی برای عضلات کمر و شکم نیز برای بهبود بیماران مبتلا به دیسک کمر مفید است.

بر اساس تجویز پزشک معالج، فیزیوتراپی نیز در بهبود بیماران مبتلا به فتق دیسک کمر سودمند است.

اگر ۴ تا ۶ هفته از درمان بیمار مبتلا به فتق دیسک کمر بگذرد و بیمار همچنان درد شدیدی بخصوص در پاها احساس کند یا فلج خفیف، اما پایداری در اندام تحتانی وجود داشته باشد به طوری که بیمارمبتلا به دیسک کمر نتواند فعالیت‌های روزمره خود را به خوبی انجام دهد، انجام جراحی برای مبتلایان به دیسک کمر  توصیه می‌شود.

در مرکزجامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی از بهترین و پیشرفته ترین روش ها و توسط بهترین متخصص درمان دیسک کمر برای درمان کلیه بیماران عزیز از جمله مبتلایان به دیسک کمر استفاده می شود

  • بازدید کنندگان گرامی

برای آشنایی بیشتر با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

منبع : زیباشو دات کام   عصر ایران

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ