آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

دیسک کمر و زایمان طبیعی

Weight-Loss-After-Pregnancy-620x400-480x320

تاریخ ۲۹ آبان ۱۴۰۲

Weight-Loss-After-Pregnancy-620x400-480x320

معمولا وقتی فردی دیسک کمر دارد ابتدا باید درمانش به یک وضعیت ثابت و مشخص برسد. به عبارت دیگر اگر کمردرد به حالت ثبات برسد و مطمئن شویم بیماری پیشرونده نیست و به مرحله مشخص و ثابتی رسیده است، فرد می تواند باردار شود و مشکلی ندارد.

توصیه هایی به خانم های مبتلا به دیسک کمر قبل از بارداری

درست است، توصیه‌های قبل از بارداری برای خانم‌های مبتلا به دیسک کمر در واقع شامل درمان دیسک کمر می‌شود. درمان دیسک کمر یک روند خاص خود را دارد و در صورت برقراری تشخیص دقیق و مشاوره پزشکی، ممکن است شامل روش‌های غیرجراحی مانند تغییرات در سبک زندگی، فیزیوتراپی، تمرینات تقویتی و ضخامت است که هدف آن‌ها کاهش درد و بهبود عملکرد کمر است. درصورتی که این تدابیر غیرجراحی موثر نباشند، ممکن است نیاز به روش‌های درمانی دیگر مانند درمان دارویی یا در نهایت جراحی وجود داشته باشد. همچنین، در صورت بارداری، لازم است توصیه‌های خاصی در مورد مراقبت‌ها و فعالیت‌های روزمره برای حفظ سلامتی کمر انجام شود. بنابراین، تشخیص و درمان دیسک کمر در دوره قبل از بارداری اهمیت بالایی دارد.

اگر درمان دیسک کمر  طبی باشد روند خاص خودش را دارد و اگر هم درمان دیسک کمر  جراحی باشد باید حتما جراحی شود. اگر فرض کنیم که فرد به جراحی دیسک کمر  نیاز ندارد، معمولا با درمان دارویی دیسک کمر، یک دوره استراحت اولیه و سپس پیروی از دستورالعمل شیوه های صحیح کارکردن، وضعیت های بدن و مراعاتی که فرد مبتلا به دیسک کمر  باید در فعالیت های خود داشته باشد مشکلش حل می شود. ضمن اینکه بسته به شرایط بیمار مبتلا به دیسک کمر  انجام ورزش هایی به وی پیشنهاد می شود.

این یک درمان کلی برای دیسک کمر  است و معمولا طی چند ماه بسیاری از دیسک هایی که نیاز به جراحی ندارند با این روش ها بهبود می یابند.

در صورتی که خانمی دچار دیسک کمر شود، ممکن است بتواند باردار شود. با این حال، در برخی موارد، توصیه می‌شود که خانم‌ها قبل از ورود به مراحل بارداری و در صورت عدم بهبودی دیسک کمر، اقدام به بارداری نکنند. دلیل این توصیه این است که ممکن است برای درمان دیسک کمر، نیاز به جراحی یا درمان‌های خاصی وجود داشته باشد که در صورت بارداری قابل انجام نباشند.

یکی از موارد حائز اهمیت در درمان دیسک کمر، رعایت و عدم ایجاد فشار بر کمر است. این موضوع را یک خانم باردار نیز می‌تواند رعایت کند.

دیسک کمر و زایمان طبیعی

بسیاری از افراد در مورد نوع زایمان در مبتلایان به فتق دیسک کمر سوال می کنند؛ بهترین روش زایمان در بارداران مبتلا به فتق دیسک کمر، بر اساس آخرین نظریات علمی و معتبرترین منابع  زایمان طبیعی است.

اگر براساس تشخیص و توصیه همکاران زنان و زایمان، در خانم‌هایی که دچار دیسک کمر هستند، نیاز به انجام سزارین وجود داشته باشد، باید بیحسی کمری با دقت و احتیاط بالا انجام شود. این اقدام به دلیل این است که فتق دیسک کمر موجب تنگی موضعی در ناحیه تزریق می‌شود و ممکن است خطراتی برای بیمار مبتلا به دیسک کمر ایجاد کند.

  • آشنایی بیشتر….

جهت آشنایی بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله دیسک کمر و بارداری
مطالعه مقاله یوگا برای دیسک کمر
مطالعه مقاله روش های جدید درمان دیسک کمر

منبع : پرشین پرشیا    دکتر ظهرابی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ