آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ورزش هایی برای درمان دیسک کمر و کمردرد

images1

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

images1

بطور کلی می‌توان انواع ورزش‌ها را به سه گروه کلی تقسیم‌بندی کرد که عبارتند از؛

 ورزش‌های قدرتی دیسک کمر و کمردرد (Strengthening) که در آن ها انقباضات متوالی عضلانی تا حدی انجام می‌شوند که خستگی پدید آید.

 ورزش‌های کششی یا انعطاف‌پذیری  دیسک کمر و کمردرد(Stretching) که در آن ها کشش‌های آهسته برای مدت خاصی به عضلات وارد می‌شود.

 ورزش‌های هوازی دیسک کمر و کمردرد (Aerobic) که در آن ها دستجات مختلف عضلات بصورت مداوم به تمرین و حرکت واداشته می‌شوند.

بطور کلی برای پیشگیری از ایجاد آسیب باید ورزش‌ها را به آهستگی و اصولی انجام دهیم. خصوصاَ حبس کردن نفس در طول حرکات قدرتی یا کششی را به شما پیشن هاد نمی‌کنیم بلکه باید به آرامی و بطور معمول نفس کشید، بطوریکه درخلال فعالیت بازدم و در خلال ریلاکس شدن دم انجام شود.

ورزش های مناسب برای دیسک کمر و کمردرد

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که ابتلاء به کمردرد در ورزشکاران (با روش‌‌های صحیح و علمی) کمتر از سایرین بوده و در صورت بروز سرعت بهبودی آن ها بیشتر از بقیه است.

خوابیده به پشت یک بالش کوتاه زیر گردن قرار دارد، دست ها در طرفین بدن بر روی زمین قرار دارد ، زانوها بصورت خمیده هستند و کف پاها روی زمین قرار دارند .

یک نفس عمیق بکشید در حالیکه شکم را سفت کرده اید و گودی کمر را کاملا به زمین چسبانده اید نفس خود را به آهستگی خارج کنید.

زانوی راست خود را به صورت خمیده به طرف سینه جمع کنید با دست ها زانو را به طرف سینه فشار داده و برای چند ثانیه در همان حالت نگه دارید و بعد به حالت اول برگردانید. در طول ورزش گودی کمر را به زمین فشار دهید . همین ورزش را با پای دیگر تکرار کنید.

هر دو زانو را به صورت خمیده به طرف سینه جمع کنید با دست زانوها را برای چند ثانیه روی سینه فشار دهید و بعد پاها را به حالت قبلی برگردانید . توجه کنید که گودی کمر در طول ورزش به زمین چسبیده باشد.

کف دست ها را زیر سر قرار دهید آرنج ها زیر سر قرار دارند گودی کمر را به زمین فشار دهید. آهسته سر گردن ، شانه و دست ها را توام بلند کنید به طوری که آرنج ها به هم نزدیک نشوند. بعد به حالت قبل برگردید . دقت کنید با کف دست ها به سر فشار نیاورید.

ورزش چهارم را تکرار کنید و در حالیکه آرنج راست بالا آمده و به طرف زانوی چپ بچرخد بعد به حالت قبلی برگردید. همین حرکت را با آرنج چپ و به طرف زانوی راست انجام دهید.

ورزش سوم را انجام دهید در حالیکه زانوها را روی سینه فشار می دهید سر و شانه خود را به طرف زانوها ببرید.

ورزش ها را با تعداد ۵ حرکت در دو نوبت صبح و عصر شروع کنید و هر روز یکی به آن اضافه کنید تا به تعداد ۱۵ حرکت برسد.

برای آشنایی با دیسک کمر و علت آن بر روی لینک کلیک کنید

برای آشنایی با علل مهم کمردرد بر روی لینک کلیک کنید

مقالات مرتبط

درد شانه

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ مفصل شانه از استخوان های کتف،

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ