آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

رفع گردن درد

64563543

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

Neck-Pain3

گردن درد علامتی است که به علت فشارآمدن روی بافت نرم، استخوان ها یا مفاصل گردن یا بافت های اطراف آن پدید می آید. گاهی این علامت به علت یک بیماری زمینه ای در کل بدن ایجاد می شود.

گردن انعطاف پذیرترین قسمت ستون فقرات است و وزن سررا نیز تحمل می کند. عوامل بسیاری می توانند سبب گردن درد شوند (نظیروضعیت های نا مناسب گردن وبدن، ضربه، بیماری های دژنراتیو).  بیماری هایی نظیر مننژیت و پلی میالژیا روماتیکا نیز می توانند سبب گردن درد شوند

روش هایی برای رفع گردن درد

اگر دچار گردن دردید، راه‌های زیر می‌تواند برای بهبود و رفع گردن درد به شما کمک کند:

 رفع گردن درد با  استراحت کردن

اگر به گردن درد مبتلا شده‌اید دراز بکشید و به ماهیچه‌های گردنتان استراحت دهید. از بالش بلند یا خیلی سفت استفاده نکنید.

 رفع گردن درد با تکه‌های یخ

گذاشتن تکه‌های یخ روی محل درد حتما به  رفع  گردن درد شما کمک می‌کند . چند قطعه یخ را در کیسه فریزر بگذارید و روی گردنتان قرار دهید. هر ۱۵ دقیقه این کار را تکرار کنید.

 رفع گردن درد با گرم کردن گردن

اگر احساس می‌کنید عضلات گردنتان سفت شده و گرفته است، آن را گرم کنید. گرما باعث نرم شدن عضلات گرفته می‌شود و به رفع و بهبود گردن درد کمک می کند. دوش آب گرم راه خوبی برای این کار است اما به یاد داشته بشید که این کار را برای طولانی مدت انجام ندهید، زیرا باعث تشدید گردن درد می‌شود.

رفع گردن درد با  درست نشستن

اگر در محیط کارتان به طور مداوم پشت میز کامپیو‌تر نشسته‌اید و به صفحه آن خیره شده‌اید، سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خودتان استراحت دهید تا ازگردن درد پیشگیری کنید

 رفع گردن درد با ماساژ

ماساژ گردن می‌تواند به گرفتگی عضلات کمک کند و به بهبود و رفع گردن درد کمک کند.

رفع گردن درد با  کاهش وزن

اضافه وزن به تمام ماهیچه‌ها از جمله ماهیچه گردن فشار می‌آورد و می تواند باعث بروز گردن درد شود.

رفع گردن درد با  حفظ آرامش

اعصاب روی گرفتگی گردن و گردن درد بسیار موثرند. سعی کنید استرس را از خود دور کنید و اگر علت آن را نمی‌دانید سعی کنید آن را بیابید. به یاد داشته باشید که خودتان می‌توانید محیطی آرام ایجاد کنید. به جایی خلوت و بی‌سر و صدا بروید و دراز بکشید. سعی کنید با فکر خود به تمام اعضای بدنتان آرامش دهید انجام این کار در رفع گردن درد موثر است .

رفع گردن درد با  ترک عادات غلط

اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید و یا اینکه تلفن را بین گردن و شانه‌هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل گردن درد می‌شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می‌آورند را همین امروز ترک کنید تا از بروز گردن درد پیشگیری کنید.

رفع گردن درد با  تشک طبی

اگر هر روز صبح با گردن درد بیدار می‌شوید، تشکتان ایراد دارد و باید آن را عوض کنید. بالش شما نیز نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد.

بیماران مبتلا به گردن درد می توانند  برای درمان گردن درد خود با مراجعه به  بهترین مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی در اصفهان (مرکز جامع دکتر فرخانی) از بهترین ,جدید ترین و پیشرفته ترین روش های درمانی این مرکز استفاده کنند.

  • اطلاعات بیشتر….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله گردن درد و سوزش بین دو کتف
مطالعه مقاله گردن درد هنگام خواب
مطالعه مقاله حرکات اصلاحی گردن درد

منبع : فیزیوتراپی     جام جم سرا

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ