آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

جراحی میکروسکوپی دیسک کمر

2522

تاریخ ۴ آذر ۱۴۰۲

2522

فتق دیسک کمر جز شایعترین فتق دیسک بین مهره ای در ستون فقرات می باشد و می تواند در هر سنی بوجود آید. سن اکثر بیماران با دیسک کمر بالاتر از ۳۰ سال می باشد.  دیسک کمر می تواند عامل کمردرد, درد پا, و شود.

در بعضی موارد بیمار مبتلا به دیسک کمر احساس می کند پایش بی حس یا ضعیف شده است و یا اکثرا به خواب می رود.

جراحی میکروسکوپی دیسک کمر

جراحی میکروسکوپی دیسک کمر به شرح زیر انجام می‌شود: در این نوع جراحی، جراح با انجام یک برش حدود ۱ تا ۲ سانتیمتری در پوست بر روی دیسک مربوطه، وارد می‌شود. سپس با استفاده از ابزارها و میکروسکپ، فتق دیسک کمر خارج شده و عصب مربوطه آزاد می‌شود. این روش با استفاده از فناوری میکروسکوپ و ابزارهای مخصوص، امکان دسترسی دقیق تر و کمتر تهاجمی به منطقه مورد نیاز را فراهم می‌کند.

جرّاحی میکروسکوپی دیسک کمر بر حسب محل فتق دیسک کمر و وزن و قامت بیمار ۲۵ تا۶۰ دقیقه طول می کشد. بیمار  مبتلا به دیسک کمرجرّاحی شده باید حدود ۳ تا ۴ ساعت استراحت مطلق بکند و در تخت  بماند.

بعد از جراحی میکروسکوپی دیسک کمر، بیمار می‌تواند با کمک پرستار به مدت کوتاهی به دستشویی برود. در روز بعد از جراحی، بیمار باید به مدت ۱۵ دقیقه قدم بزند و سپس به مدت ۱ ساعت روی تخت استراحت کند.

در صورتی که نوع جراحی مجازیتهای مختلفی داشته باشد، بیماران می‌توانند روز بعد از جراحی میکروسکوپی دیسک کمر هنگام غذاخوردن برای مدت ۱۰-۱۵ دقیقه روی صندلی بنشینند. بیمارانی که جراحی دیسک کمر داشته‌اند، هر روز می‌توانند به مدت ۵ دقیقه بیشتر از روز قبل قدم بزنند یا بنشینند.

عموماً نخ بخیه‌ها یک هفته پس از جراحی برداشت می‌شوند. بعد از مرخصی از بیمارستان، بیمار باید برای مدت ۴ تا ۶ هفته از فعالیت‌های بدنی و بلند کردن اشیاء سنگین‌تر از ۵ کیلوگرم خودداری کند.

افرادی که شغلشان راننده گی می باشد باید بمدت ۲.۵ تا ۳ ماه از شغلشان صرفنظر کنند.بیماران  مبتلا به دیسک کمر جرّاحی شده باید سعی کنند وزن اضافه شان را کم کنند و مرتبا نرمش های مخصوص د برای قوی کردن عضلات شکم و کمر انجام بدهند.

بازدید کنندگان گرامی

برای آشنایی با جراحی دیسک کمر با لیزر بر روی لینک کلیک کنید

برای آشنایی با جراحی دیسک کمر به روش آندوسکوپی بر روی لینک کلیک کنید

منبع : نیک صالحی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ