آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

اطلاعات در مورد دیسک کمر

untitled24

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

images (3)

 یکی از دلایل کمر درد می تواند دیسک کمر باشد .  دیسک کمر، کمر دردی است که به سمت پاها منتشر می شود و می تواند انجام فعالیت های روزانه را سخت و حتی غیر ممکن سازد.

ستون فقرات شما از استخوان هایی (ورتبرا) تشکیل شده است که شامل صفحات بیضی شکل کارتیلاژ یا دیسک هستند که دارای یک لایه خارجی سخت و محکم ( انولوس) و لایه داخلی نرم(نوکلئوس) می باشند.

وقتی  دیسک کمر رخ می دهد بخشی از نوکلئوس از درون شکافی در آنولوس وارد کانال ستون فقرات می شود. این امر می تواند سبب آسیب به عصب و در نتیجه ایجاد درد، بی حسی و ضعف در کمر، پا یا بازو شود.

در کل دردهای ناحیه کمر مانند دیسک کمر یکی از مشکلات عمده افراد به ویژه در سنین بالاتر از ۴۰ سالگی است که در بیشتر موارد سبب ناتوانی شغلی شده و ناراحتی روحی و جسمی را هم به دنبال دارد بنابراین باید تا حد امکان از ابتلا به دیسک کمر و کمردرد جلوگیری کرد.

برای پیشگیری از بروز اختلالات استخوانی و دیسک  کمر، باید از انجام کارهای شدید جسمانی و بلند کردن اشیا سنگین پرهیز شود. ضمن اینکه برای جابه‌جا کردن یا برداشتن لوازم از سطح زمین بهتر است زانوها را نیز خم کرد و از حالت نشسته اشیا را برداشت.

بالابردن آگاهی عمومی در زمینه علل ایجاد دیسک  کمر و ایجاد شرایط مناسب در محیط کار جهت افراد در معرض خطر یک امر ضروری محسوب می‌شود.

همچنین تکنیک های مناسب در موقع ایستادن و جابجایی به منظور ایجاد فشار کمتر به ستون فقرات به منظور جلوگیری از ایجاد فتق دیسک بین مهره‌ای از موارد مهم پیشگیری کننده  دیسک کمر محسوب می‌شود.

در مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی از بهترین روش ها برای درمان کلیه بیماران مبتلا به دیسک کمر استفاده می شود

مطاله مقاله آب درمانی دیسک کمر

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ