آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

چگونه از گودی کمر جلوگیری کنیم

vaaa6-151

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

women-back-pain-300x214

همه افراد چه کودکان و چه بزرگسالان، به صورت طبیعی قوس کمر دارند، یعنی انحنایی به سمت عقب در ناحیه پایین کمر‌ دارند، اما آنچه که موجب می‌شود انحنای موجود در پایین کمر غیرعادی و به صورت یک بیماری شناخته شود، افزایش بیش از اندازه این گودی است.

در واقع آنچه که موجب می شود انحنای موجود در پایین کمر غیرعادی شود، زیاد بودن اندازه گودی کمر است.

عوارض گودی کمر

گودی کمر و  ایجاد زمینه درد

گودی کمر و کاهش میزان تحمل پذیری

گودی کمر و فشار به ریشه های عصبی

گودی کمر و برآمدگی شکم

گودی کمر و  کوتاهی قد

جلوگیری از گودی کمر

برای درمان گودی کمر هنگام نشستن،‌ کف پاهایتان را به صورت صاف برروی زمین قراردهید،‌ صندلی خود را تنظیم نمایید و در صورت نیاز،‌ از یک بالشتک کوچک برای پرکردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده نمایید.

برای درست نشستن و جلوگیری از قوس زیاد کمر ، از یک صندلی مناسب بهره بگیرید. این صندلی باید توانایی تغییر ارتفاع را داشته و همچنین پشتی آن نیز بتواند قابل تنظیم باشد تا فشارهای وارده بر ناحیه ی پشت را کاهش دهد.

زانوهای شما باید هم سطح مفصل لگن تان باشند.برای جلوگیری از گودی کمر سعی کنید صاف بنشینید و از لمیدن یا خم شدن بر روی میز کار پرهیز نمایید. در صورت نیاز برای حمایت کمرتان از یک بالشتک کوچک و مناسب بهره بگیرید.

حالا که وضعیت سر و گردن را تنظیم کردید،برای جلوگیری از گودی کمر به پاهایتان توجه کنید! کف پاها را صاف بر روی زمین بگذارید و در صورت لزوم از یک زیر پایی مناسب استفاده کنید و هیچ گاه پاها را به صورت ضربدری قرار نداده و یا روی نوک پنجه نگه ندارید.

این کار از وارد شدن فشارهای بیش از حد بر مفاصل شما جلوگیری خواهد کرد. از جمع کردن پا زیر تنه خودداری کنید.

 بهترین حالت خوابیدن برای جلوگیری از گودی کمر،‌ حالتی است که صورت و شکم روبه بالا قرارگیرند و همچنین باشتی زیر زانو باشد.

برای جلوگیری از گودی کمر زمانی‌که ایستاده‌اید، یک پای خود را به صورت مستقیم بر روی زمین و پای دیگر را بر روی پله، چهارپایه و یا هر چیز مشابه قرار دهید. این کار حمایت کمرتان را افزایش می‌دهد.

نکته قابل توجه که خانم ها باید بیشتر به آن توجه کنند اینکه پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، باعث افزایش گودی کمر می‌شوند ولی نمی‌توان گفت که خانم ها کفش پاشنه بلند نپوشند.

اما حداقل  برای جلوگیری از گودی کمر کفش پاشنه بلندی را بپوشند که بیشتر از ۵ سانتی‌متر پاشنه نداشته باشد. علاوه بر این، حتما باید پاشنه کفش، پهن و لژدار باشد.

امیدواریم که با رعایت این توصیه ها بیشتر مراقب سلامتی خود باشید.

  • خواننده گرامی :

  • پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه “گودی کمر” مطالعه فرمایید

کاهش گودی کمر

گودی کمر بیش از حد

تمرینات مؤثر برای کاهش و رفع گودی کمر

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ