آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

نکاتی در مورد چگونگی عمل جراحی دیسک گردن

تصویر نکاتی در مورد جراحی دیسک گردن

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

 [sbu_post_image]

چگونگی عمل جراحی دیسک گردن

بیمار یک روز قبل از عمل بستری می‌شود. کسانی که بیماری خاصی مانند بیماری قلبی، فشار خون بالا، دیابت یا بیماری‌های دیگر نداشته باشند می‌تونند روز عمل بستری شوند. این بیماران باید به صورت ناشتا ساعت ۷ صبح به بیمارستان، قسمت پذیرش مراجعه نمایند. با انجام برخی آزمایشات و مشاوره‌های لازم بیمار آماده عمل می‌شود. ازآنجا که اغلب دیسک‌های گردن از جلو عمل می‌شوند، موهای قسمت جلو گردن باید تراشیده شود.
جراحی دیسک گردن با برشی که به صورت عرضی در جلوی گردن داده می‌شود شروع شده و پس از کنار زدن عضلات و عروق، ستون فقرات گردن قابل رؤیت خواهد شد. با استفاده از رادیوگرافی حین عمل محل دیسک و مهره مربوطه مشخص می‌شود.  با کمک میکروسکوپ جراحی، دیسک معیوب تخلیه شده زوائد استخوانی که باعث فشار روی نخاع یا ریشه‌های عصبی شده‌اند برداشته می‌شوند. دیسک تخلیه شده به وسیله پروتز جایگزین می‌شود. این پروتز می‌تواند ثابت یا متحرک باشد. اما اغلب از پروتزهای ثابت استفاده می‌شود. برای جوش خورن مهره‌ها و جلوگیری از جابجایی پروتز در آینده از استخوان مصنوعی استفاده می‌شود.
پس از اتمام جراحی با استفاده از گردن بند طبی سخت از حرکتهای احتمالی گردن جلوگیری می‌شود. بیمار باید تا صبح روز پس از عمل ناشتا بماند. صبح روز بعد از عمل، بیمار ویزیت شده و رژیم غذایی مایعات برای بیمار شروع می‌شود. پس از راه‌اندازی بیمار و اطمینان از وضیت جسمانی بیمار مرخص می‌شود. بیمار با گردن بند طبی سخت در منزل استراحت نسبی خواهد داشت و نیاز به استراحت مطلق نیست.پس از یک هفته بیمار در مطب یا کلینیک بیمارستان ویزیت شده و دستورات لازم در مورد ورزش، گردن بند طبی، رادیوگرافی کنترل و مراجعه بعدی به اوداده خواهد شد.عوارض جراحی دیسک گردن شایع نیست اما می‌تواند شامل آسیب به عصب صوتی، مری و یا عروق گردن باشد. اما همانگونه که اشاره شد این عوارض بسیار نادرهستند.

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب درمان دیسک گردن را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نکاتی در مورد چگونگی عمل جراحی دیسک گردن مطالعه فرمایید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ