آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

علل وعوارض گردن درد

neck_pain

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

Neck-Pain3

علل گردن درد

شایع ترین علت گردن درد ، بد نشستن است. همینطور تصادفات و شکستگی ها از دیگر علل این درد به شمار می روند . افرادی که زیاد مطالعه می کنند، یا در طول روز، زیاد با کامپیوتر کار می کنند، به دلیل طرز نشستن نامناسب، گردن درد در آن ها بیشتر است.

نشستن های نامناسب به گونه ای که گردن رو به جلو باشد و شانه ها حالت افتادگی دائم داشته باشند، به گردن فشار زیادی می آورد و باعث گردن دردهای طولانی مدت می شود.

علائم گردن درد

درد گردن، درد پشت گردن، درد شانه، درد دست، سردردهای مداوم، درد نوک انگشتان و درد های مختلف بدن و حتی درد در ناحیه قلب نیز می تواند نشان دهنده گردن درد باشد.

عوارض گردن درد

آسیب دیسک، اختلال در سیستم عصبی، افسردگی و دردهای مزمن سرو گردن اغلب از عوارضی هستند که در اثر نشستن نادرست در افراد ایجاد می شود.

علل وعوامل گردن درد

در اینجا به بعضی از عوامل ایجاد درد در گردن اشاره می شود؛ این عوامل از ساختارهای محافظتی و یا هم جوار اعصاب گردنی هستند که معمولا با ایجاد فشار و تحت تاًثیر قرار دادن اعصاب این ناحیه باعث ایجاد درد می شوند.

اسپاسم یا گرفتگی عضلانی و گردن درد

در عضلات اطراف گردن، ذوزنقه ای (پشت گردن و کتف) رومبوئید، اسکالن و دسته ی عضلات راست کننده ی ستون مهره ها که تماماً در اطراف گردن قرار دارند و از ساختار ستون مهره ها در این ناحیه حمایت می کنند.

آسیب  سطوح مفصلی مهره ها و گردن درد

هر دو مهره ی گردنی بین خود دو سطح مفصلی دارند که مقداری آزادی حرکت به مهره ها می دهد. ریشه های عصبی از مابین این سطوح عبور می کنند، پس در اثر جابه جایی اندک و یا سختی حرکت بین آن ها عصب تحت فشار قرار گرفته و دردناک می شود. هرگونه تغییر در ساختار آن ها از جمله آرتروز گردن که باعث تشکیل استخوان اضافی (استئوئیت) می شود نیز می تواند عصب را دردناک کند.

آسیب دیسک بین مهره ای و گردن درد

همانطور که از اسم این صفحات پیداست، دیسک های غضروفی هستند که بین بدنه مهره ها قرار دارند. این صفحات ضربات وارده به مهره ها را که در اثر راه رفتن، دویدن و پریدن و… را به خود می گیرند و نیروی وارد به مهره ها را کاهش می دهند. گاهی این صفحات در اثر فشار های ناصحیح به بدن و یا ضربات از جای خود خارج می شوند و باعث ایجاد فشار زاید روی اعصاب و طناب نخاعی می شوند که فشار روی عصب مساوی گردن درد می باشد.

آسیب رباط ها و گردن درد

ساختمان دیگری که به حفظ ستون مهره ها در جایگاه خود کمک می کند لیگامان ها هستند.حرکات سریع گردن و در پی آن کاهش سریع سرعت آن که معمولا در صدمات و یا تکان های ناگهانی رخ می دهد باعث آسیب به رباط ها می شود که نتیجه صدمه به رباط ها ایجاد گردن درد است. دلیل دیگر گردن درد درد در اثر این نوع صدمات کشیدگی و پارگی ساختارهایی از جمله عضلات است که اطراف گردن هستند و یا مهره ها را در جایگاه خود ثابت می کنند.

وضعیت بد سر و گردن و گردن درد

در وضعیتی که گردن بیش از حد رو به جلو باشد باعث افزایش انحنای بین سر و تنه و اگر بیش از حد به سمت عقب باشد به عکس می شود.این حالات باعث افزایش فشار، روی ساختار اطراف گردن و ستون مهره ها (عضلات، رباط ها، دیسک، سطوح مفصلی مهره ها و…) می شوند؛ که باعث ایجاد گردن درد می شوند.

برای آشنایی با درمان گردن درد بر روی لینک کلیک کنید

منبع : تبیان    فیزیوتراپیست های بدون مرز

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ