آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ضرورت درمان جراحی دیسک گردن

77-702

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

 [sbu_post_image]

در درمان دیسک گردن در مراحل اولیه ی شروع این بیماری فقط اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه و استراحت و پرهیز از انجام فعالیت های سنگین و سختی که به ناحیه ی گردن اسیب وارد می کند توصیه می شود. در ابتدای اغاز بیماری دیسک گردن در صورت مراجعه ی به موقع به پزشک متخصص درمان های بدون جراحی توسط پزشک متخصص به بیمار مبتلا به دیسک گردن تجویز می شود.این درمان ها اگر به صورت صحیح توسط بیمار مبتلا به دیسک گردن انجام شوند دردهای ناشی از دیسک گردن را کاهش داده و در دراز مدت بیماری دیسک گردن درمان خواهد شد. این درمان ها معمولا شامل یکسری ورزش های درمانی کششی استفاده از قرص های مسکن استفاده از گردن بند طبی و استفاده از روش فیزیوتراپی و کم کردن کارهایی که به مهره های گردن فشار وارد می کنند می باشند . در تجویز هر یک از این روش های درمانی به بیمار پزشک متخصص شرایط جسمی  و شدت دردهای دیسک گردن دربیمار را در نظر می گیرد و تلاش می کند وی با درمان بدون جراحی دیسک گردن و دردهای ناشی از ان درمان شوند.اما اگر بعد از درمان هاو مراقبت هایی که برای بهبود بیماری دیسک گردن انجام می شود  همچنان علایم بیماری ادامه یابد و بیمار از این دردها ناراحت باشد،به طوری که از انجام فعالیت های روزمره ی خود ناتوان شود، درمان جراحی ضرورت می یابد. درمان جراحی در این دسته از بیماران مبتلا به دیسک گردن ضروری می باشد:

افرادی که نقص پیشرونده دارند یعنی دیسک گردن آنقدر شدید است که حتی در راه رفتن نیز دچار مشکل شده اند و احساس می کنند هنگام راه رفتن، روی برف یا روی ابر قدم برمی دارند یا زمین می خورند و دست هایشان قدرت انجام هیچ کاری ندارد و دچار نقص عصبی شده اندو اقدامات پیشگیرانه و بدون جراحی درمان دیسک گردن هیچ تغییری در وضعیت آنها ایجاد نکرده و کماکان با دردهای ناشی از دیسک گردن مواجه می باشند درمان جراحی دیسک گردن ضروری می باشد.

گروهی که هیچ علایم عصبی  در ناحیه ی  دیسک گردن ندارند، فقط از درد شدید و ناتوان کننده رنج می برند و به درمان باوجود همه اقدام ها پاسخ نمی دهند و شدت درد باعث افت کیفیت زندگی شان شده است درمان جراحی دیسک گردن کاملا ضروری می باشد.

برای برگرداندن بیمارانی که کاملا با استراحت بهبود می یابند ولی وقتی به محل کارشان بازمی گردند، دوباره همه علایم آغاز می شود، به جامعه و از سرگیری زندگی روزمره و عادی، اقدامات جراحی  دیسک گردن ضرورت می یابد.

جراحی دیسک گردن که اخرین مرحله برای درمان دیسک گردن می باشد انواع مختلفی دارد که مانند تعیین نوع درمان بدون جراحی  توسط پزشک معالج، پزشک جراح با توجه به شرایط فیزیکی و شدت بیماری دیسک گردن چگونگی نوع جراحی را تعیین می کند.

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب نکاتی در مورد چگونگی عمل جراحی دیسک گردن و مراقبت های پس از عمل جراحی دیسک گردن را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ضرورت درمان جراحی دیسک گردن مطالعه فرمایید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ