آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

درمان گردن درد کارمندان

ورزش-کارمندان-1

تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲

 [sbu_post_image]

با توسعه فراگیر زندگی ماشینی در جوامع امروزی و افزایش شغل‌های اداری و شغل‌هایی که افراد برای مدت طولانی در پشت میز نشسته و از کامپیوتر استفاده می‌کنند، خشکی و درد در ناحیه گردن افراد رایج شده است. کارمندان از جمله گروه‌هایی هستند که شکایت‌هایی از درد و آسیب‌های گردن دارند. البته، علل درد گردن شامل فشارها، ضربه‌های کوچک و سبک، وضعیت‌های نامناسب گردن و یا صدمات شدید دیگری نیز ممکن است باشد، اما با حرکت‌های کششی و تمرینات ورزشی مناسب، می‌توان درد گردن را کاهش داد یا حتی از بروز آن جلوگیری کرد. لازم به ذکر است که اگر درد گردن همراه با احساس بی‌حسی در قفسه سینه، شانه، کتف، بازو و دست باشد، فرد مبتلا به درد گردن نباید قبل از مراجعه به پزشک، حرکات ورزشی را انجام دهد، زیرا این حرکات ممکن است صدمات و تشدید درد گردن را به همراه داشته باشد و عوارض جانبی برای فرد را به همراه داشته باشد.

درمان گردن درد کارمندان با ورزش

کارمندان و پشت میز نشینان با انجام این ورزش ها می توانند از دردهای گردن کاسته و گردن درد را با این روش درمان کنند.  در انجام ورزش های درمان گردن درد باید توجه به این نکته داشت که اگر درد گردن افزایش یابد، فرد مبتلا به درد گردن باید ورزش خود را متوقف کند. تمریناتی که می‌توان برای کاهش درد گردن انجام داد عبارتند از:

  1. تمرین خم کردن و سربازگشتی: در این تمرین، در حالیکه به سمت روبرو نگاه می‌کنید، به آرامی سر خود را به سمت پایین خم کنید تا چانه شما به سینه نزدیک شود و چشم‌هایتان به سمت زمین باشد. سپس به طرف عقب همین حرکت را انجام داده و سر را به سمت عقب برده و به سقف نگاه کنید.
  2. تمرین چرخش سر: در این تمرین، عضلات کتف را ریلکس و شل کنید و سرتان را به یک طرف بچرخانید تا احساس کشش در گردنتان را حس کنید. به صورتی که نگاهتان به روی کتف و شانه باشد، حدود ۶ ثانیه مکث کنید و برای هر طرف تا سه بار این حرکت را تکرار کنید.
  3. تمرین فشار دست بر روی پیشانی: در این تمرین، کف دست را روی پیشانی قرار دهید و همزمان دست و سر را به یکدیگر فشار وارد کنید. در حین این تمرین، نباید زاویه‌ای در سر و گردن ایجاد شود و به مدت ۱۰ ثانیه مکث کنید. این حرکت را سه بار تکرار کنید.
  4. تمرین کشش عقب گردن: در این تمرین، انگشتان دو دست را در یکدیگر قفل کرده و پشت سر خود قرار دهید. سعی کنید آرنج‌های خود را به عقب برده و به دیوار پشت سر نزدیک کنید.
  5. تمرین فشار سمتی: یک دست خود را به یک طرف سرتان بگذارید و سر را به سمت دست فشار دهید، اما سعی کنید فشاری متوسط بین سر و دست ایجاد کنید. این حالت را ۱۰ ثانیه نگه‌دارید و سه بار تکرار کنید.

توجه داشته باشید که قبل از انجام هرگونه تمرین ورزشی، بهتر است با پزشک یا فیزیوتراپیست خود مشورت کنید، به ویژه اگر درد گردن همراه با علائم دیگری همچون احساس بی‌حسی و شلی در قفسه سینه، شانه، کتف، بازو و دست همراه است.

توصیه هایی برای  درمان گردن درد

علاوه بر این تمرین های ورزشی گردن درد می توانید برای گرفتن نتیجه مطلوب و بهتر یک دوش آب گرم بگیرید و اجازه دهید که آب مستقیما به گردن برسد همچنین می توانید از جکوزی، پدهای گرم و کیسه آب گرم استفاده کنید.از انجام حرکات و کارهایی که گردن درد شما را شدیدتر می کند خود داری کنید و به گردنتان استراحت دهید.

بالش طبی برای درمان  گردن درد

به منظور درمان درد گردن، استفاده از بالش‌های طبی را به علاوهٔ توصیه‌های قبلی می‌توان مورد استفاده قرار داد. بالش‌های طبی در صورت انتخاب صحیح، با حفظ مهره‌های ستون فقرات گردنی در وضعیت صحیح، به کاهش درد گردن کمک می‌کنند. افرادی که همواره از یک نوع بالش برای خواب استفاده می‌کنند، پس از مدت زمان کوتاهی به آن بالش عادت می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که بالش‌ها قادرند احساساتی کنترل شده را به انسان منتقل کنند و این احساسات باعث می‌شود تا انسان شبی آرام و راحت را تجربه کند. بالش‌هایی که از پشم یا پنبه ساخته شده‌اند، طرفداران زیادی در بین مردم دارند و در هنگام استفاده، احساس آرامش زیادی به آنان دست می‌دهد.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که هر بالشی که زیر سر قرار می‌دهیم هیچگاه کهنه نمی‌شود و تاریخ انقضایی ندارد، اما متخصصان بهداشت توصیه می‌کنند هر ۱۸ ماه بالش خود را عوض کنیم و بالشی راحت‌تر و مناسب‌تر را جایگزین کنیم. همچنین، برای پیشگیری از درد گردن، هرگز از بالش‌های نامناسب استفاده نکنید، زیرا ممکن است منجر به سردرد صبحگاهی و احساس بی‌حسی در شانه و بازوها شوید.

خواننده گرامی ، پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گردن درد مطالعه فرمایید.

۱-علت گردن درد چیست؟

۲-گردن درد پشت کامپیوتر

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ