آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

بیرون زدگی دیسک گردن

neck-pain4

تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۹

وقتی بیرون زدگی دیسک ایجاد می شود، خود نخاع یا اعصابی را که از نخاع خارج می شوند تحت فشار قرار می دهد. به دنبال این فشار بیمار می تواند دچار درد، اختلال حس مانند بی حسی و سوزن سوزن شدن و ضعف عضلانی شود. محل ایجاد این علایم بر اساس محل دیسک آسیب دیده متفاوت می باشد. عصب سیاتیک که از ستون فقرات خارج می شود یکی از مواردی است که به طور شایع تحت تاثیر قرار می گیرد. فشار یا التهاب عصب سیاتیک باعث درد تیر کشنده تا ناحیه ساق پا و حتی پایین تر می شود. به این درگیری سیاتیکا گفته می شود و یکی از علایم شایع دیسک بیرون زده است.

اگر دیسک در گردن بیرون زده باشد معمولا علایم در دستها ایجاد می شوند. ممکن است علایم تدریجی  یا ناگهانی ایجاد شوند علایم ممکن است پیوسته یا متناوب باشند ممکن است عطسه، سرفه، یا زورزدن درد را بدتر کند حرکاتی مانند نشستن، ایستادن طولانی، خم شدن به جلو و چرخیدن از گردن، درد را تشدید می کند حس سوزن سوزن شدن یا بی حسی ممکن است در پا یا دست روی دهد. ممکن است عضلات یک یا هر دو پا یا دست قدرتشان کم شود ممکن است بسته محل درگیری حتی درد در جلوی ران حس شود. اگرچه دیسک های بیرون زده دردناک هستند و بیمار ممکن است درد شدیدی را متحمل شوداما روشهای درمانی سرپایی وجود دارند که در کاهش درد و بهبود این مشکل موثرند.

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب هرنی دیسک گردن وپارگی دیسک گردن و علائم آن را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه  بیرون زدگی دیسک گردن مطالعه فرمایید.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ