در مراحل اولیه بیماری دیسک گردن می توان با انجام حرکات ورزشی مناسب آن را درمان کرد و از پیشرفت بیماری جلوگیری نمود . انجام حرکات مناسب ورزش یوگا در بهبود این بیماری تا حد زیادی موثر می باشند

بسیاری از افراد در گردن و شانه های خود تنش دارند که باعث خشک شدن گردن و سردرد می‌شود.
تمرینات یوگا می‌تواند این تنشها را کاهش دهد، انعطاف را زیاد کند و ماهیچه‌ها را سفت کند. در اینجا با 5 حرکت آشنا می‌شوید که برای از بین بردن تنشها مفید است. این حرکات را به آرامی‌انجام دهید و برای انجام آنها ستون فقرات خود را مستقیم نگه دارید. گردن خود را شل کنید و شانه هایتان را روبرو قرار دهید. در ابتدا سرخود را به عقب ببرید و سپس جلو بیاورید. حالا گردن خود را مستقیم نگه دارید، آنها را ابتدا کاملاً به سمت راست بچرخانید سپس وسط قرار داده و دوباره آن را به سمت راست بچرخانید. سپس گردن خود را به جلو خم کنید و یک دایره کامل بزنید. این حرکت را در جهت عکس نیز انجام دهید.
سر خود را پایین بیاورید و به حالت اول برگردانید.
سرخود را به سمت راست خم کنید و سپس به حالت اول بازگردید.
سرخود را به عقب برده و به حالت اول برگردانید.
سرخود را به سمت چپ بچرخانید و به حالت اول برگردانید.
سرخود را به جلو خم کنید (چانه بر روی قفسه سینه) از سمت راست به چپ و بر عکس آن را حرکت دهید.

 

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب تمرینات کششی و تقویتی در درمان دیسک گردن را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه یوگا برای دیسک گردن مطالعه فرمایید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
مشاوره و تماس