آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

کمر درد بعد از انزال

Causes-of-backache

تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲


کمردرد، مشکلی است که هر فردی در طول زندگی آن را تجربه می کند. حفظ سلامت ستون مهره ها و کمر بسیار مهم است زیرا ایجاد هرگونه اختلال در عملکرد آن می تواند زندگی روزمره ما را مختل کند. به همین علت قبل از این که مشکل جدی شود، لازم است که علت آن را پیدا کنیم.

معمولا روزهای ازدواج یک جوان بیشتر با مراسمات و هزینه ها و رسم ورسوم وریخت وپاش روبرو شده وکمتر از مسائل زناشویی گفته می شود .البته جوانهای امروزی قبل از ازدواج مطالعات یا شنیده های زیادی در این مورد دارند اما مهمترین چیزی که باعث کمر درد جوانان تازه داماد شده در هیچ کتاب وجزوه ای نوشته نشده است وبرای علاج ان راه های  انحرافی پیشنهاد می شود ولی در اینجا ما علت بروز کمر درد های بعد از ازدواج وراه درمان ان را بیان می نماییم اگرچه علت کمردرد در اغلب موارد به دلیل کشیدگی عضله، آرتریت، گوژپشتی یا فتق دیسک بین مهره هاست، اما علت های دیگر نیز در ایجاد این درد نقش دارد که برای بسیاری از افراد ناشناخته است.

راه های پیشگیری از کمر درد بعد از انزال

تلاش کنید همواره برای روابط جنسی، محیطی نرم و راحت انتخاب کنید. می‌توانید از یک بالش کوچک زیر کمر خود استفاده کنید و در فواصل زمانی کوتاه، جای خود را با همسرتان تعویض کنید تا به مدت طولانی در یک حالت ثابت قرار نگیرید. واقعاً تأکید می‌کنم که پس از نزدیکی باید حتماً ادرار خالی شود. بهتر است زوجین با هم دوش آب گرم بگیرند.

ماساژ کمر حین نزدیکی هم میتواند برای درمان کمر درد بعد از انزال بسیار مفید باشد چون در اون حین بدن گرم و فشار خون بالاست و ماساژ میتواند بسیار موثر تر از سایر مواقع باشد.علاوه بر اینکه میتواند میل و انرژی شما رو برای ادامه نزدیکی بیشتر هم بکند. از همسر خود بخواهید که این کار را برای شما انجام بدهد. بعد از نزدیکی از کیسه آبگرم هم میتوانید زیر کمرتان استفاده کنید.

ورزش را فراموش نکنید.حداقل روزی یک ساعت ورزشهای دورانی و چرخش کمر میتواند کمک بسیاری به درمان ضعف عضلات کمر کند و عضلاتتان نرم باشد تا ناگهان بعد از یک هفته دچار یک فشار زیاد نشود.

از انجایی که جوانان در این مقطع از زندگی تمایل شدید به لذت بردن از همدیگر را دارند در بیشتر مواقع بدون لباس باهم امیزش میکنند و این باعث عرق کردن بدن شده و زمینه کمر درد های طاقت فرسا را فراهم می کند لذا برای رفع کمر درد بعد از انزال توصیه می شود:

  • در زمان امیزش از در اوردن لباس خودداری نمایید.
  • در صورت امیزش بدون لباس در زمان انزال روی خود را با پتو بپوشانید.
  • از نزدیکی دوبار یا چند بار در روز بپرهیزید.
  • در صورت تکرار برای نزدیکی حتما بین دو نزدیکی حمام کنید.

این عمل باعث خواهد شد که دچار سوزش و درد کمری نشوند.

ازن تراپی

بهبود آسیب دیدگی در بافت‌های بدن به وجود جریان خون در این بافت‌ها بستگی دارد. بافت‌های بدن برای بازسازی و احیا نیاز به ویتامین‌ها، مواد معدنی و اکسیژن دارند که باید توسط خون به این بافت‌ها منتقل شوند. اکسیژن به عنوان ماده مهم‌ترین برای ترمیم بافت‌ها عمل می‌کند. وجود تورم و التهاب در ناحیه آسیب دیده باعث کاهش جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی در این ناحیه می‌شود. عدم حضور اکسیژن باعث تجمع اسید لاکتیک می‌شود و به درد منجر می‌شود. در روش اوزون درمانی، اوزون، داروهای ضد التهابی و ویتامین‌ها به ناحیه آسیب دیده تزریق می‌شوند. این روش به ترتیب زیر عمل می‌کند:

  • با استفاده از بی حسی موضعی عصب ها بی حس می شوند.
  • مواد ضد التهابی موجب کاهش درد،تورم و التهاب و در نتیجه افزایش جریان خون می شوند.
  • با استفاده از ویتامین و مواد معدنی بافت ها تغذیه می شوند و به بازسازی آن ها کمک می شود.
  • اوزون که یک اکسیژن غیر فعال است پس از تزریق به بافت به صورت فعال در آمده و موجب اکسیژن رسانی به ناحیه آسیب دیده می شود.

تاثیر درمان پس از انجام تزریق، در بازه زمانی یک تا سه روز آغاز می‌شود و تا زمان دستیابی به بهبودی کامل، هر یک تا دو هفته تکرار می‌شود. روند بهبودی در بیماران ممکن است بسته به شدت آسیب، متفاوت باشد، اما بیشتر بیماران تنها به سه تا پنج جلسه درمان نیاز دارند. بر خلاف دیگر روش های تزریقی، تزریق ازون درمانی هیچ عوارض جانبی را برای بیماران به همراه ندارد و نتایج آن دائمی است.

آشنایی با ارتباط کمردرد با رابطه جنسی (کلیک کنید)

منبع: آموزش و تحقیقات. مجله دوستان. مشاوره

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ