آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

کاهش خستگی کمر با حرکات کششی

524ff1e4de4130a6532af99327d98307

تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲

 [sbu_post_image]

 

ناحیه کمر از مجموعه‌ای از عضلات ریز و درشت تشکیل شده است که در بلندمدت و نتیجهٔ موقعیت نامناسب بدن و شغل‌هایی که نیازمند نشستن طولانی در جلوی میز هستند، ممکن است به خستگی و ضعف مبتلا شوند. انجام فعالیت‌هایی که باعث ایجاد کشش در این عضلات می‌شود، می‌تواند خستگی کمر را کاهش دهد و به همین ترتیب از دردهای ناحیه کمر پیشگیری کند.

حرکت اول: بر روی صندلی بنشینید و پاهایتان را روی زمین قرار دهید. کمی بخش کمر را به سمت جلو خم کنید. پاهایتان را از هم دور کنید تا فاصله بیشتری از عرض شانه داشته باشند و با دست‌هایتان پشت ساق پاها را بگیرید. سپس به آرامی به جلو خم شوید و در همین حین دست‌هایتان را پشت ساق پا تا پشت مچ پاها پایین بیاورید. برای افزایش کشش در عضلات کمر، بهتر است بدنتان را تا جایی که می‌توانید به سمت جلو خم کنید.

حرکت دوم: رو به سمت دیوار ایستاده و دست‌ها را به عرض شانه باز کنید و در مقابل خود و تقریباً نیم‌متر بالاتر از سرتان روی دیوار قرار دهید. حالا به آرامی بدنتان را به سمت عقب حرکت دهید تا دست‌های شما تقریباً موازی با زمین قرار بگیرند. سپس سر و سینه خود را به سمت جلو خم کنید و ۵ ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

حرکت سوم: زانوهای خود را خم کنید و با دست‌ها یک میله افقی، نرده یا دستگیره در را بگیرید. بدنتان را به گونه‌ای قرار دهید که کمرتان صاف و تقریباً موازی با زمین باشد. حالا همراه با یک نفس عمیق، بدنتان را به سمت عقب بکشید تا کشش را در عضلات کمر احساس کنید. این حرکت را نیز ۱۰ بار تکرار کنید.

 

منبع: فیزیوتراپیست های بدون مرز

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ