پیشگیری و کاهش گودی بیش از حد کمر

گودی کمر یا لوردوز به معنی افزایش تقعر ستون مهره کمری است. در لوردوز یا گودی کمر قوس ستون فقرات کمری به جلو بیشتر شده، شکم به جلو آمده و باسن به عقب می رود.

پیشگیری و کاهش گودی بیش از حد کمر

 موقع نشستن روی صندلی، کف پا را صاف بر روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم کنید و در صورت نیاز از یک بالشتک برای پر کردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید.

وقتی که می خواهید مدت طولانی بایستید (مثل زمان شستن ظرف یا اتو کردن لباس ها)، یک پا را روی زمین و پای دیگر را روی یک پله، چهار پایه و یا هر چیز مشابه قرار دهید.

بهترین حالت برای خوابیدن، خوابیدن به پشت است، در حالی که بالشتی زیر زانوها قرار گیرد. در صورتی که تمایل دارید بر روی شکم بخوابید، حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.

پوشیدن کفش های پاشنه بلند، موجب افزایش گودی کمر خواهد شد.

از تقویت عضلات شکم، باسن و کمر توسط ورزش غافل نباشید.

منبع : ایران ارتوپد , بیتوته

مطالب مرتبط

فهرست
مشاوره و تماس