آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

وضعیت مناسب بدن برای جلوگیری از کمردرد

fxolhbzmlo0a8drk2ok4

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

fxolhbzmlo0a8drk2ok4

کمردرد باعث می‌شود که فرد نتواند کارهای روزمره‌اش را انجام دهد.اما بسیاری از ما به این نکته توجه نداریم که اغلب کمردردها نتیجه صدماتی است که در اثر وضعیت‌ها و حرکت‌های غلط ما به ستون فقرات وارد می‌شود؛اکثر ما هنگام ایستادن، نشستن و خم‌شدن وضعیت نامناسبی در بدن خود ایجاد می کنیم که به مرور باعث به وجود آمدن آسیب‌های جدی در کمر می‌شود.

وضعیت مناسب بدن برای جلوگیری از کمردرد

خوابیدن مناسب و پیشگیری از کمردرد

هنگام خوابیدن همیشه از تشک سفتی استفاده کنید که در ناحیه کمر گود نشود. هرگز روی شکم نخوابید. حالت صحیح خوابیدن قرار گرفتن بر یک پهلو است. در صورتی که می‌خواهید به پشت(طاق‌باز) بخوابید یک بالش کوچک زیر زانوی خود قرار دهید.

91-300x265نشستن مناسب و پیشگیری از کمردرد

یکی از عواملی که موجب کمردرد می‌شود نشستن طولانی‌مدت در وضعیت نامناسب است. برای نشستن از صندلی‌هایی استفاده کنید که دارای ارتفاع و پهنای مناسب باشد و پشت آن ها تا سطح شانه برسد. بهتر است صندلی چرخ نداشته باشد و باید طوری روی آن بنشینید که زانوهایتان بالاتر از سطح ران قرار گیرد. برای این کار می‌توانید از یک زیرپایی نیز استفاده کنید. اگر روی زمین می‌نشینید حتما به جایی تکیه دهید، هیچ‌وقت قوز نکنید و برای جلوگیری از آسیب به کمر و زانوهایتان سعی کنید هر بیست دقیقه یک بار از جای خود بلند شوید و حداقل به مدت یک دقیقه راه بروید.

10-300x284ایستادن و راه‌رفتن مناسب و پیشگیری از کمردرد

اگر لازم است به مدت طولانی سر پا بایستید از یک زیرپایی به ارتفاع ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر استفاده کنید. یکی از زانوهایتان را خم کنید و پایتان را روی زیرپایی بگذارید و پس از هر ده دقیقه پاها را جابجا کنید.سعی کنید موقع ایستادن شانه‌هایتان صاف و گودی کمرتان کم باشد. هنگامی که راه می‌روید کمر را راست نگه دارید و شانه‌ها را رو به عقب و سینه را رو به جلو بدهید.پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند یا کاملا تخت ممکن است به ناراحتی‌های کمر و پا منجر شود. به همین دلیل سعی کنید از کفش‌های راحت با پاشنه مناسب استفاده کنید.

11-288x300

بلندکردن  صحیح اجسام از روی زمین و پیشگیری از کمردرد

هرگز برای بلندکردن اجسام از روی زمین کمرتان را خم نکنید زیرا در این حالت فشار وارد به کمر چند برابر می شود. برای این کار زانوهای خود را خم کنید، بنشینید، جسم را با دستاهایتان بگیرید و بدون خم‌کردن کمر با صاف کردن پاهایتان بلند شوید. تا جایی که می‌توانید جسم را به بدنتان نزدیک‌تر کنید تا فشار کمتری به کمرتان وارد شود.

121-300x215

 حمل  مناسب بار و پیشگیری از کمردرد

بهتر است به جای حمل بار با دو دست آن را روی شانه‌هایتان قرار دهید. ولی اگر این کار ممکن نیست بار را در جلوی بدن قرار دهید، به خود نزدیک کنید و به شکم بچسبانید، عضلات شکم راسفت کنید و گودی کمر را صاف نگه دارید.

131-257x300 هل‌دادن و کشیدن صحیح اشیا و پیشگیری از کمردرد

موقع کشیدن و هل‌دادن اشیایی مثل جاروبرقی و تِی، دسته را در حد امکان به بدن نزدیک کنید و به هیچ وجه کمرتان را خم نکنید.تا جایی که ممکن است اجسام سنگین را به تنهایی جابه‌جا نکنید ولی اگر مجبور به این کار شدید پشت خود را به آنها تکیه دهید و سعی کنید با فشار عضلات پا و ران آنها را حرکت دهید.

141-300x239منبع : سپیدار

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ