آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ورزش هایی برای بهبود درد قوس کف پا

he250

تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

بعضی اوقات به دنبال فعالیت ‌هایی چون دویدن، پیاده‌ روی و پرش، قوس کف پا دچار درد و آسیب می‌ شود.افرادی که کف پای صاف دارند بیشتر دچار این مشکل می ‌شوند. قوس درد کف پا معمولا به آهستگی ظاهر می ‌شود ولی گاهی اوقات پس از پرش یا دوی سرعت، فرد به طور ناگهانی دچار چنین حالتی می‌ شود و در قوس کف پایی احساس درد شدیدی می ‌کند.

حرکاتی برای بهبود درد قوس کف پا

حرکت اول

پاشنه خود را روی زمین قرار دهید و سعی کنید با انگشتان خود حوله‌ای را از روی زمین بلند کنید و بعد آن را رها کنید. این حرکت را ۲۰ ـ ۱۰ مرتبه تکرار کنید. وقتی این کار برای شما ساده‌تر شد با قرار دادن اجسامی روی حوله وزن آن را بیشتر کنید.

حرکت دوم

یک قوطی نوشابه خنک را زیر پای خود قرار داده و از پاشنه تا قوس کف پا آن را زیر پای خود بغلتانید. این کار را برای مدت ۵ـ۳ دقیقه ادامه دهید.

حرکت سوم

بنشیند و پای خود را دراز کنید. قسمت میانی کشی که مخصوص ورزش‌های نرمشی طراحی شده را از زیر پنجه پا عبور داده و دو سر آن را در دست بگیرید. به آهستگی پنجه خود را به سمت پایین فشار دهید. طوری که کشش کش را احساس کنید. این حرکت را ۱۰ مرتبه در ۳ نوبت انجام دهید.

حرکت چهارم

مطابق حرکت قبل روی زمین بنشینید. این بار دو سر کش را به جای آن که در دست بگیرید به نقطه‌ای در مقابل کف پای خود ببندید. سپس انگشتان خود را به سمت خودتان حرکت دهید. این حرکت را در ۳ نوبت ۱۰ مرتبه‌ای تکرار کنید.

منبع : تبیان , بیتوته

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ