آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ورزش درمانی در کشیدگی و پارگی رباط مچ پا (۱)

th

تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۲

th

شما پس از کسب توانایی تحمل فشار بر روی پا، می توانید حرکات کششی از طریق حوله را آغاز کنید. هنگامی که انجام این کشش ها برای شما ساده شد، تمرینات کششی عضلات ساق را بصورت ایستاده انجام دهید.

کشش بوسیله حوله

برای انجام این حرکت، روی یک سطح سفت بنشینید. پاهایتان را به جلو دراز کنید و یک حوله معمولی را دور پایتان بپیچید تا قوس پا را درست کند. در حین حفظ کردن زانوهایتان صاف، حوله را به سمت خود بکشید و در هر حرکت حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه مکث کنید. سپس این حرکت را سه بار تکرار کنید.

vکشش عضلات ساق در حالت ایستاده

برای انجام این حرکت، شما باید رو به دیوار ایستاده و دست‌هایتان را هم سطح با سر خود روی دیوار قرار دهید. پای آسیب دیده را به عقب ببرید و پای سالم را جلو بگذارید. پای مصدوم را به آرامی به سمت داخل بچرخانید و پاشنه آن را روی زمین نگه دارید. به آرامی و در حالی که پاها ثابت است، بدن خود را به سمت دیوار مایل کنید تا احساس کشش در ساق داشته باشید. در این حالت حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه بمانید و این حرکت را ۳ بار تکرار کنید. بهتر است این حرکت را چند بار در روز انجام دهید.

n

کشش عضلهء سولئوس درحالت ایستاده

برای انجام این حرکت، شما باید رو به دیوار ایستاده و دست‌هایتان را هم عرض قفسه سینه روی دیوار قرار دهید. هر دو زانو را کمی خم کنید و پای آسیب دیده را به عقب ببرید. به آرامی به سمت دیوار تکیه کنید تا در قسمت پایینی ساق کششی را احساس کنید. سپس مجدداً حرکت را انجام دهید و پای آسیب دیده را کمی به سمت داخل بچرخانید. در این حالت، حدود ۱۵ تا ۳۰ ثانیه بمانید. سپس به حالت اولیه برگردید و این حرکت را سه بار تکرار کنید.
z

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ