آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ورزش درمانی اسپوندیلوز گردنی

ورزش-کارمندان-1

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

ورزش-درمانی+دیسک-گردن

اسپوندیلوز گردن‌ عبارت‌ است‌ از تغییرات‌ تخریبی‌ استخوان‌های‌ گردن‌ که‌ موجب‌ وارد آمدن‌ فشار به‌ اعصابی‌ می‌شود که‌ به‌ دست‌ها، پاها،  می‌روند. این‌ مشکل‌ در مردان‌ ۴۰ سال‌ به‌ بالا شایع‌تر است‌ و شیوع‌ آن‌ پس‌ از ۶۰ سالگی‌ افزایش‌ می‌یابد. در این‌ بیماری‌، ۷ مهره‌ موجود در گردن‌، دیسک‌های‌ بین‌ آنها و عروق‌ خونی‌ که‌ به‌ مغز می‌روند تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند.

ورزش های مناسب اسپوندیلوز گردنی( آرتروز گردن)

انجام یک سری حرکات کششی و تقویتی می تواند از پیدایش درد های گردن و شانه جلوگیری کرده و درصد زیادی از موارد را بهبود بخشد .
ـ توجه: در صورتیکه انجام هر کدام از حرکات باعث ایجاد درد قابل توجه گردن یا شانه و انتشار آن به دست یا سینه شما شده با پزشک خود مشاوره نمائید.

▪ در حالیکه رو به جلو نگاه می کنید ابتدا به آرامی سر خود را به سمت جلو خم کنید . بطوری که چانه شما به سینه تان نزدیک شود و چشم هایتان به زمین نگاه کند . سپس به آرامی سر را به سمت عقب برده و سقف را نگاه کنید .

▪ در حالیکه سر در وضعیت معمولی قرار دارد ابتدا سر وگردن را به سمت راست حرکت دهید به گونه ای که بدون حرکت شانه گوش راست به شانه همین طرف نزدیک شود ، سپس به آرامی سر را به وضعیت اول برگردانده همین حرکت را به سمت مقابل تکرار کنید .

▪ در حالی که سر در وضعیت معمولی قرار دارد به آرامی سر خود را حول محور عمود بر سطح افق بچرخانید . بطوریکه ابتدا سمت راست وسپس سمت چپ خود را ببینید .

در آخر حرکات زیر را حتما انجام دهید .

در سه تمرین بالا سعی می شود با ایجاد مقاومت در مقابل نیروی وارده با دست ، قدرت عضلات گردن را افزایش دهیم .مدت این تمرین حدود ۲۰ ثانیه برای هر حرکت خواهد بود.توجه داشته باشید که میزان نیروی وارده با دست به گردن و بلعکس باید در حد متوسط باشد. ( در حقیقت باید با فشار دست از حرکت گردن جلوگیری کنیم )

در تمرین آخر ، انگشتان دو دست را دریکدیگر قفل کرده ، پشت سر خود قرار دهید حالا سعی کنید آرنج های خود را به عقب برده و به دیوار پشت سر نزدیک کنید.

جهت آشنایی با درمان اسپوندیلوز گردنی(آرتروز گردن) اینجا کلیک کنید

منبع : دانشنامه رشد   تاجیکی نیوز

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ