آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

مهمترین دلایل کمردرد

درمان-دیسک-کمر-1-300x200

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

درمان-دیسک-کمر-1-300x200

امروزه یکی از مشکلات شایع در جوامع کمردرد است. معمولاً این عارضه در قسمت تحتانی پشت بروز کرده و باعث دردی مزمن در این ناحیه می‌شود

کمردرد و ناهنجاری های ستون مهره ها

اسپوندیلوز، لغزش مهره ها و اسپوندیلیت انکیلوزان، در قسمت تحتانی کمر رخ می دهد و شایع ترین علت کمر درد در میانسالی و کهنسالی است.

کمردرد ناشی از چاقی مفرط

این بیماری بر اثر اتخاذ شیوه ناسالم زندگی به وجود می آید. اضافه وزن روی ستون فقرات و عضله کمر فشار وارد می کند و در درازمدت درد در قسمت پایین کمر شروع می شود.

کمردرد ناشی از بیماری سل ستون فقرات

عفونت بیماری سل در برخی موارد ممکن است به ستون فقرات راه پیدا کند. از این رو فرد دچار درد کمر می شود.

کمردرد به علت انجام ورزش های نادرست

اغلب افرادی که به ورزش علاقه دارند، روی بازو، کمر و شانه تمرکز می کنند. انجام دادن غیراصولی این نوع ورزش ها روی کمر فشار وارد می کند و در نتیجه فرد دچار کمردرد می شود. بنابراین لازم است این گونه ورزش ها تحت نظر مربی انجام شود تا مشکلی برای فرد به وجود نیاید.

کمردرد ناشی از عادت های نادرست حرکتی

معمولا طرز نشستن، ایستادن یا راه رفتن بسیاری از افراد غیراصولی است. نشستن نادرست پشت میز کار یا میز رایانه، قوز کردن روی مبل هنگام تماشای تلویزیون و حرکت نادرست کمر هنگام نشستن، راه رفتن یا ایستادن روی کمر فشار وارد می کند و این فشار باعث درد می شود.

کمر درد به علت ترک یا شکستگی در ستون فقرات

این امر یا به علت پوکی استخوان یا صدمه دیدگی به وجود می آید. هر نوع شکستگی در قسمت پایین ستون فقرات باعث ایجاد درد در قسمت تحتانی کمر می شود. این درد ممکن است به پاها نیز سرایت کند.

کمردرد و استفاده از وسایل غیراستاندارد

استفاده از صندلی یا تشک و مبل غیراستاندارد فشار شدیدی بر کمر وارد می کند. بنابراین هنگام انتخاب اثاثیه دقت زیادی روی استاندارد بودن آن داشته باشید.

منبع : ویستا    کلینیک طب فیزیکی و فیزیوتراپی امید

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ