آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ماساژ درمانی و درمان تنگی کانال نخاع

7c325e6b8bb90d5e2fe1f356b913a047

تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از علل شایع کمردرد، تنگی کانال نخاعی است که عمدتاً در افراد میانسال و مسن رخ می‌دهد. نخاع درون یک کانال استخوانی قرار دارد که تشکیل آن از پشت سرهم قرار گرفتن مهره‌ها است. در صورتی که به دلایلی این کانال تنگ شود، فضای لازم برای نخاع کاهش می‌یابد و فشاری بر روی آن ایجاد می‌شود. این فشار همچنین به اعصابی که از نخاع خارج شده و به اندام‌های تحتانی می‌رسند، تأثیر می‌گذارد و باعث بروز علائم بیماری می‌شود. تنگی کانال نخاعی ممکن است در هر بخشی از مسیر خود اتفاق بیفتد و علائم متفاوتی در ستون فقرات گردنی یا کمری ایجاد کند.

تاثیر ماساژ درمانی در درمان تنگی کانال نخاع

سالیان متمادی است که از ماساژ درمانی استفاده می‌شود. امروزه، اگر به انجام ماساژ احتیاج یا تمایل داشته باشید، می‌توانید از میان ۸۰ شیوه مختلف ماساژ با فشارها، حرکات و تکنیک‌های گوناگون یکی را انتخاب نمایید. تمام این روش‌ها عبارتند از فشار، مالش و دستکاری ماهیچه‌ها و دیگر بافت‌های نرم بدن به وسیله دست و انگشتان. گاهی اوقات از ساعد، آرنج یا پاها نیز استفاده می‌شود.

روز به روز، تعداد افرادی که تأثیر مثبت ماساژ بر سلامت بدن را درک می‌کنند، در حال افزایش است. افراد از بین روش‌های مختلف ماساژ درمانی، یکی را انتخاب می‌کنند تا علائم را کاهش دهند، جراحات خود را بهبود بخشند، به درمان بیماری خاصی کمک کنند و به طور کلی تندرستی خود را ارتقاء دهند. ماساژ درمانی نه تنها در بهبود کمردردهای مزمن و تنگی کانال نخاعی مؤثر است، بلکه بهبود قابل توجهی در فعالیت‌های فرد نیز دارد.

با استفاده از این روش درمانی، افراد می‌توانند ظرف مدت حدود ۶ ماه، فعالیت‌های عادی خود را به خوبی انجام داده و عملکردهایشان را بهبود بخشند.

منبع: ایران ارتوپد , وبلاگ دکتر مغاری

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ