آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

قارچ‌ و درمان پوکی استخوان

206b470537a95623cda93d1c68ac9f87

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

1983_634864407070307422_l

پوکی استخوان یا استئوپروز Osteoporosis به معنی کم شدن تراکم استخوان است که بدنبال آن قدرت استخوان کم شده و شکننده می شود و شکننده شدن استخوان موجب می شود احتمال بروز شکستگی در آن بیشتر شود. پوکی استخوان معمولاٌ بتدریج پیشرفت می کند و هیچ علامتی از خود بروز نمی دهد تا وقتی که شکستگی بوجود میاید.

این‌ مسئله‌ گاهی‌ آن‌ قدر جدی‌ است‌ که‌ می ‌تواند بدون‌ این‌ که‌ خبر کند، سبب‌ شکستگی‌های‌ ناگهانی‌ استخوان‌ ها شود؛ مثلاً در حالی‌ که‌ خم‌ شده‌اید و می ‌خواهید روزنامه‌ را از زمین‌ بردارید یا جاروبرقی‌ را از اتاقی‌ به‌ اتاق‌ دیگر می برید و یا حتی‌ وقتی سرفه‌ می کنید.

تقریباً در مورد نیمی‌ از خانم‌ های‌ بالای‌ ۵۰ سال‌ یا بیشتر، احتمال‌ حداقل‌ یک‌ شکستگی‌ به‌ این‌ علت‌ وجود دارد. خوشبختانه‌ برای‌ این‌ که‌ کاری‌ در این‌ زمینه‌ صورت‌ بدهیم، هرگز خیلی‌ دیر نیست.

قارچ و درمان پوکی استخوان

ویتامین “D” در سلامت استخوان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند، اما بسیاری از مردم به خصوص در فصل زمستان از پوکی استخوان در اثر کمبود ویتامین “D” رنج می‌برند.

سه یا چهارعدد قارچ به طور متوسط نیازهای روزانه بدن به ویتامین “d” را تامین می‌کند.

دانشمندان هنوز به طور کامل قادر به درک این موضوع نیستند که چرا قارچ‌ها می‌توانند حاوی ویتامین “d” فراوانی باشند. به طورمتوسط، سه یا چهارعدد قارچ دکمه‌ای ۱۰ میکروگرم از ویتامین”d” بدن را فراهم می‌کند.

قارچی که در معرض نور آفتاب است یک منبع غنی از ویتامین d است.

اگر قارچ‌های دکمه‌ای که دو ساعت بدون پوشش در یک بشقاب در معرض نور آفتاب ظهر تابستان قرار گیرند ویتامین d موجود در آنها افزایش می‌یابد و این درحالی است که در فصل زمستان این مدت زمان باید کمی طولانی‌تر باشد.

منبع : ایران ارتوپد   تبیان   دکتر مغاری

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ