آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

عوامل موثر بر درد زانو

20Knee Pain

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

20Knee Pain

درد زانو از جمله دردهایی است که بیمار را وادار می سازد به پزشک مراجعه کند. با نوع زندگی و فعالیت های اجتماعی در جامعه امروزی شمار این گونه بیماری ها رو به فزونی گذاشته است. زانودرد علل گوناگونی دارد.

زانو درد بسته به سن افراد علل مختلفی دارد. به طور کلی زانودردها به دو دسته تقسیم می شوند:

یکی آن هایی که علل ثانویه دارند، مثلا فردی که دچار شکستگی زانو شده است. در یکسری افراد هم زانودرد علت اولیه دارد، مانند افرادی که التهاب مفصل (آرتریت) زانو شده اند و غضروف مفصل زانوی آن ها تخریب شده است.

عوامل تشدید کننده درد زانو

عواملی که موجب می شوند احتمال زانو درد بیشتر شود عبارتند از

سن : بعضی از انواع زانو درد در سنین خاصی بیشتر دیده می شوند بطور مثال بیماری ازگود اشلاتر و تاندنیت تاندون کشکک بیشتر در نوجوانان و آرتروز و نقرس بیشتر در سنین بالا دیده می شوند.

جنس : دررفتگی کشکک در دختران نوجوان بیشتر دیده می شود و ازگود اشلاتر و تاندنیت تاندون کشکک در پسران بیشتر دیده می شود. از علائم مهم این بیماری ها درد زانو است.

وزن زیاد : استئوآرتریت یا سائیدگی زانو در افراد با وزن بالا بیشتر دیده می شود. ساییدگی موجب بروز درد زانو می شود.

اشکالات مکانیکی : اشکالات مکانیکی مانند کوتاهی یک اندام تحتانی یا اشکال در امتداد استخوان های زانو می تواند احتمال مشکلات زانو را بیشتر کرده و موجب تشدید درد زانو شود.

کم بودن انعطاف پذیری و قدرت عضلات زانو : کاهش انعطاف پذیری مفصل زانو و کاهش قدرت عضلات اطراف زانو بخصوص در عضله چهارسر ران موجب می شود تا در هنگام ورزش نیروهای بیشتری به مفصل زانو وارد شده و احتمال ایجاد آسیب بیشتر شود. در این موارد درد زانو بیشتر ایجاد می شود.

بعضی ورزش ها : در بعضی ورزش ها احتمال آسیب مفصل زانو و متعاقب آن زانو درد بیشتر است مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس و اسکی

آسیب قبلی : اگر زانوی شما قبلا آسیب دیده است آسیب پذیری آن بیشتر می شود.

منبع : عرش نیوز   ایران ارتوپد

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ