آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

علل گودی بیش از حد کمر در خانم ها

کمردرد4

تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲

کمردرد4

ستون فقرات توسط تعداد زیادی عضله محافظت می‌شود. حفظ سلامت و تعادل این عضلات نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و نرمال بودن حالت ستون فقرات دارد. عدم تعادل در عضلات، به معنی قوی بودن برخی و ضعف یا گرفتگی بعضی دیگر از آنها، می‌تواند منجر به ایجاد ناهنجاری‌هایی در شکل کلی ستون فقرات شود. یکی از اختلالات شایع در انحناهای ستون فقرات، گودی بیش از حد در منطقه کمر است.

علت گودی بیش از حد کمر در خانم ها

به دلیل اینکه قوز پشتی و ناهنجاری‌های ستون فقرات در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود، گودی بیش از حد کمر نیز در آنها نسبتاً بیشتر است. خانم‌ها در سنین پایین‌تری دورهٔ رشد ناگهانی بلوغ خود را طی می‌کنند و این ممکن است علت اصلی برتری ناهنجاری‌های عضلانی-اسکلتی در آنها باشد.

استفاده از کفش‌های با پاشنه بلند، عامل مهمی در ابتلا به گودی بیش از حد کمر در خانم‌ها است. البته نمی‌توان گفت که خانم‌ها نباید اصلاً از کفش‌های با پاشنه بلند استفاده کنند، اما حداقل باید کفشی با پاشنه بلند که بیشتر از ۵ سانتی‌متر پاشنه نداشته باشد، انتخاب کنند. همچنین، اهمیت دارد که پاشنهٔ کفش، پهن و پشتیبانی کننده باشد.

بارداری نیز یکی از عوامل ابتلا به گودی کمر در زنان است. در دوران بارداری، شکم به جلو بزرگ می‌شود و عضلات کمر آن به‌طور طبیعی ضعیف می‌شوند. همچنین، شیردهی نامناسب نیز به عنوان یکی از عوامل ابتلا به گودی کمر در زنان مطرح است. به همین دلیل، به مادرانی که کودک شیرخوار دارند توصیه می‌شود در هنگام شیردهی، بالش را زیر پای خود قرار داده و کودک را بر روی آن قرار داده و سپس شیر بدهند. همچنین، در بعضی اوقات، می‌توانند در حالت خوابیده به کودک خود شیر بدهند.

منبع : تبیان    بیتوته

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ