آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

علائم شکستگی انگشت دست

1339_orig

تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

انگشت دست یکی از اعضای حیاتی بدن انسان است و تشخیص و درمان صحیح شکستگی‌های انگشت دست اهمیت بسیاری دارد. علت شکستگی انگشتان دست معمولاً ضربه است، که می‌تواند در هنگام انجام کارها، فعالیت‌های تفریحی یا ورزشی به صورت ضربه مستقیم از جسم سفت یا به صورت فشار غیرمستقیم مانند پیچاندن انگشت ایجاد شود.

انواع شکستگی های انگشت

شکستگی می تواند در هر کدام از سه بند انگشت ایجاد شود. شکستگی انگشتان دست ممکن است خارج مفصلی یا داخل مفصلی باشد. هر انگشت سه مفصل دارد و خط شکستگی در هر کدام از این مفاصل وارد شود مهم و خطرناک است. این شکستگی ها باید بسیار به دقت جااندازی شوند تا بدون جابجایی جوش بخورند وگرنه در صورت بد جوش خوردن می توانند در دراز مدت موجب ساییدگی مفصل شوند. شکستگی های خارج مفصلی معمولا بصورت عرضی یا مایل یا مارپیچی هستند. گاهی اوقات بند انتهایی انگشت ممکن است بدنبال اصابت جسم سخت مانند ضربه چکش یا گیر کردن انگشت لای در، خرد شود.

علائم شکستگی انگشتان دست

علامت اصلی شکستگی انگشت دست درد است. این درد ممکن است با حرکت انگشت بدتر شود و فشار دادن به محل شکستگی درد را افزایش می‌دهد. همچنین، تورم انگشت، خونریزی، عدم توانایی در حرکت انگشت، کوتاه شدن یا تغییر شکل انگشت می‌توانند علائم دیگر شکستگی انگشت باشند.

در صورتی که پس از ضربه به انگشت دست شما درد ایجاد شده است، توصیه می‌شود به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. بسیاری از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که درد انگشت دستشان ناشی از تکان خوردگی ساده است و برای درمان شکستگی انگشت نیازی به مراجعه به پزشک ندارند. اما وقتی پس از چند هفته درد بهبود نیافت، به پزشک مراجعه می‌کنند. این تاخیر ممکن است تأثیر منفی بر روی نتیجه درمان داشته باشد. تشخیص قطعی شکستگی انگشت توسط یک فیلم رادیوگرافی (X-ray) ساده قابل تأیید است.

منبع: تبیان زنجان , ایران ارتوپد

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ