آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

ضعف عضلات کمر و درمان کمر درد

he909

تاریخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمبود ویتامین‌های ضروری در بدن انسان می‌تواند باعث ضعف عضلانی شود، و یکی از این ویتامین‌ها که بسیار حائز اهمیت است، ویتامین D است. ویتامین D در مواد غذایی دریایی حضور دارد و پوست انسان می‌تواند آن را تولید کند تحت تأثیر نور آفتاب. با این حال، در این روزها بسیاری از افراد به دلیل تغییراتی که در روش زندگی شهری رخ داده است، بطور معمول در مکان‌های بسته و در معرض کافی از تابش نور خورشید قرار نمی‌گیرند. با توجه به این موضوع، تغذیه مناسب و در صورت لزوم استفاده از مکمل‌های غذایی می‌تواند به انسان مقدار کافی ویتامین D را تأمین کند.

ضعف عضلات کمر

کمبود ویتامین‌های گروه ب و ویتامین C و نیز کمبود پتاسیم می‌تواند منجر به ضعف عضلانی شود. مصرف غذاهایی که حاوی این مواد با میزان کافی هستند، می‌تواند بهبود قدرت عضلانی بدن را تسهیل کند.

کمردرد از مشکلاتی شایعی است که اکثر افراد در طول زندگی با آن مواجه میشوند. علت بسیاری از این کمردرد ها ضعف عضلات کمر و شکم است و در غالب اوقات این مشکلات با انجام نرمش های طبی خاص برای تقویت این عضلات حل میشوند.

شنا کردن در استخر نسبت به راه رفتن در آب، یک فعالیت بهتر و مؤثرتر است. اگر فردی با تکنیک‌های شنا آشنا باشد، بهتر است در آب استخر به شنا بپردازد. شنا کردن عضلات را به طور قابل توجهی قوی‌تر می‌کند. با این حال، اگر شخصی با شنا آشنا نباشد، می‌تواند به صورت راه رفتن در آب فعالیت کند. راه رفتن در آب نیز پس از شنا کردن، یک فعالیت مفید است.

در راه رفتن در استخر باید به این نکته توجه داشت که این کار فقط وقتی مفید است که با کمی سرعت همراه باشد. راه رفتن در آب فقط وقتی مفید است که فرد مقاومت آب در جلوی ران و ساق های خود را احساس کند. با این کار عضلات ران قوی میشوند. با کمی تندتر راه رفتن میتوان این وضعیت را تجربه کرد.
اگر در آب استخر باز هم کمی تندتر راه برویم عضلات کمر و شکم هم تقویت میشوند و این تقویت عضلات میتواند به تخفیف کمردرد کمک کند.

منبع:.وبلاگ دکتر حسین زاده

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ