آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

سیاتیک ؛ علائم و عوارض

ططط

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

ططط

درد عصب سیاتیک یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که به علل مختلف از قبیل تخریب غشای دیسک، جابه‌جایی لگن، آسیب‌دیدن استخوان خارجی، فشارهای عصبی و استرس ممکن است در افراد بزرگسال دیده شود.

نشانه های سیاتیک

افراد مبتلا به دردهای عصب سیاتیک کاملا با این موضوع آشنا هستند که دردهای سیاتیک با شدت بسیار خفیف آغاز می‌شود و به مرور افزایش یافته و تشدید می‌شود. به‌طوری که تمامی ناحیه کمر و پاها را به مرور درگیر و دردناک می‌کند. گاهی شدت درد آنچنان زیاد می‌شود که بیمار حتی قادر نیست پاهای خود را حرکت دهد و در شرایط فیزیکی دیگری قرار گیرد. به همین دلیل گاهی ممکن است شدت درد بیمار را خانه‌نشین کند. این واکنش‌ها همگی ازنشانه های  سیاتیک در افراد است.

درد سیاتیک می تواند از یک درد خفیف گرفته تا ناتوانی و از کارافتادگی کامل متغیر باشد. احساس خارش، سوزش، بی‌حسی و ضعف عضلانی نیز از نشانه های سیاتیک است

درد سیاتیک در سرتاسر عصب سیاتیک و یا در قسمت عمقی باسن، همراه با دردی که به سمت پاها و گاهی تا انگشتان پیش می‌رود، حس می‌شود. گاهی درد با احساس سوزش، مورمور شدن یا کرخت شدن و گاهی با ضعف عضلانی همراه می‌شود.

درد سیاتیک معمولاً در یک زمان مشخص فقط در یک پا حس می‌شود. گاهی اوقات، حسی مانند یک شوک‌الکتریکی در طول عصب حس می‌شود. دامنه درد از یک درد ملایم تا درد غیر قابل تحمل متغیر است. درد سیاتیک اغلب هنگامی که عطسه و یا سرفه می‌کنید یا هنگام استفاده از توالت، یا در هنگام نشستن، حس می‌شود و ممکن است با درد کمر و قسمت‌های پایینی پشت همراه شود.

بیشتر مشکلات سیاتیکی، در عرض چند هفته بهبود یافته و منجر به آسیب‌های دائم نمی‌شود. اگر پس از چند هفته درد شما بهبود نیافت به پزشک خود مراجعه کنید. اگر کنترل ادرار و مدفوع خود را از دست دادید و یا مشکلاتی از قبیل درد مزمن، ضعف ماهیچه‌ها و احساس کرخت شدن دارید، فوراً اقدامات پزشکی را انجام دهید.

عوارض سیاتیک

از عوارض سیاتیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

-لغزش دیسک

تنگی کانال نخاعی

– عدم احساس و ضعف در پای درگیر

– از دست دادن عملکرد روده ای و یا مثانه ای

برای آشنایی با درمان سیاتیک با حرکات ورزشی بر روی لینک کلیک کنید

منبع : عصرونه ۲۰    تبیان

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ