آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

رگ به رگ شدن یا پیچ خوردگی انگشت دست

3814_orig

تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

در اکثر فعالیت‌های روزمره خود، به طریقی از انگشتان استفاده می‌کنیم و به همین دلیل خطر آسیب و پیچ‌خوردگی انگشتان بسیار بالاست.

رگباری مفاصل انگشتان، از جمله آسیب‌های رایج در دست است. مفصل بین استخوان میانی و استخوان پروکسیمال (استخوانی که به کف دست متصل می‌شود) انگشت، پررگبارترین مفصل انگشت است که به طور معمول تحت تأثیر قرار می‌گیرد. در این نوع آسیب، مفصل تورم می‌کند و دردناک می‌شود و حرکات آن، به ویژه خم شدن، محدود می‌شود. به دلیل تورم، انگشت به شکل مارپیچی خم می‌شود. این آسیب‌ها معمولاً ناشی از ضربه به انگشت یا پیچاندن آن است. در اثر این ضربه یا پیچیدگی، لیگامان‌هایی که در اطراف مفصل وجود دارند یا کپسول مفصلی پاره می‌شود و خونریزی اتفاق می‌افتد. این کشیدگی یا پارگی منجر به تورم و خونریزی در اطراف مفصل می‌شود.

درمان پیچ خوردگی انگشت دست

در مواردی که درد و تورم انگشت کمتر باشد، نیازی به درمان خاصی وجود ندارد. در موارد شدیدتر، انگشت آسیب دیده با استفاده از روش Buddy taping به انگشت مجاور بسته می‌شود.

باید توجه داشت که از نوع چسبی استفاده شود که باعث حساسیت پوست نشود. همچنین، چسب نباید به طور شدید به انگشت چسبیده شود. انگشت‌ها در مدت ۱ تا ۲ هفته به هم بسته می‌مانند. در این مدت، تشویق می‌شود که بیمار انگشت آسیب دیده را به طور منظم باز و بسته کند.

نکته مهم درباره این نوع آسیب این است که تورم مفصل معمولاً بسیار طولانی مدت است و به طور آهسته کاهش می‌یابد. این تورم گاهی تا ۶ تا ۹ ماه نیز ممکن است باقی بماند، اما به تدریج شدت آن کاهش می‌یابد و بهبود می‌یابد.

منبع: کدبانو , ایران ارتوپد

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ