رژیم غذایی در آرتریت روماتوئید

 [sbu_post_image]

محققین سوئدی طبق یك مطالعه تجربی نشان دادند،افرادی كه دارای التهاب مفاصل ( روماتیسم ) بوده و رژیم غذایی مردم نواحی مدیترانه را دریافت كرده اند، به مراتب درد و تورم كمتر و فعالیت بیشتری داشته اند.

آرتریت یعنی شخص ، دارای مفاصل دردناك و متورم است . چربی كه شما مصرف می كنید، در بدن تبدیل به یكسری مواد شیمیایی به نام پروستاگلاندین می شود. پروستاگلاندین ها انواع مختلفی دارند و هر كدام در بدن ، عمل مخصوص به خود را انجام می دهند. بعضی از انواع پروستاگلاندین ، باعث التهاب مفاصل می شود كه علائم این التهاب شامل قرمزشدن، تورم، خارش و درد است كه وضعیت آرتریت را بدتر می كنند .انواع دیگر پروستاگلاندین ، باعث پیشگیری و درمان التهاب می شوند.

اسیدهای چرب اُمگا- 3 كه درماهی ودانه های خوراكی مثل بذرِ كتان، گندم و لوبیای سویا وجود دارد ، التهاب مفاصل را كاهش می دهند. اسیدهای چرب تك اشباعی (MUFA) نیز مانند اسیدهای چرب عمل می كنند كه در بیشتر سبزیجات و روغن زیتون یافت می شوند.

پس موادی مانند میوه، سبزی، غلات كامل ( تصفیه نشده و سبوس دار)، آجیل ، دانه های خوراكی و ماهی جزء مواد غذایی هستند که باعث كاهش التهاب مفاصل می شوند.
منبع : تبیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonمشاوره و تماس