آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

روش های کاهش درد مفاصل

4032_orig

تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲

 [sbu_post_image]

صدها چیز می توانند باعث درد مفاصل شوند. ولی از میان تمام آنها احتمال وجود التهاب مفاصل , روماتیسم مفصلی , یا ضربه بیشتر است.

 تغذیه و درد مفاصل

ماهی: اسید چرب امگا-۳ که در بدن ماهی وجود دارد، توانایی کاهش التهاب مفصل را دارد. این امگا-۳ قادر است تولید آنزیم‌هایی که بافت‌های غضروفی را تخریب می‌کنند، متوقف کند.

چای سبز: چای سبز دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند درد آرتریت را کاهش دهد. همچنین، نیکوتین موجود در چای سبز قادر است به تسکین دردها کمک کند.

روغن زیتون: روغن زیتون دارای آنتی‌اکسیدان و اسید چرب امگا-۳ است که می‌تواند التهاب موجود در مفاصل را کاهش دهد.

پرتقال: میوه‌های مرکباتی مانند پرتقال دارای مقدار زیادی کلاژن هستند که برای سلامت بدن مفید هستند. ویتامین C موجود در پرتقال نیز می‌تواند به حفظ سلامت استخوان کمک کند.

پیاز: پیاز و پیازچه حاوی ماده شیمیایی نادر به نام کورستین هستند که می‌تواند درد را تسکین دهد.

زردچوبه: زردچوبه خاصیت درمانی دارد و خاصیت ضد التهابی آن می‌تواند در کاهش درد و التهاب آرتریت موثر باشد.

گیلاس: آنتوسیانین موجود در گیلاس می‌تواند به تقویت کلاژن کمک کند.

زنجبیل: خاصیت ضد التهابی زنجبیل مشابه زردچوبه است و می‌تواند در کاهش درد و التهاب مفصلی مؤثر باشد.

درمان درد مفاصل

  1. انجام ورزش: بلند کردن وزنه کوچک و انجام ورزش‌های هوازی از جمله درمان‌های مهم برای افراد مبتلا به درد مفاصل است.
  2. حفظ وزن مناسب: چاقی فشار زیادی بر زانوها و مفاصل ران وارد می‌کند و درد را تشدید می‌کند.
  3. استفاده از گرما و سردی: استفاده از گرما باعث افزایش گردش خون در عضلات شده و درد عضلانی را کاهش می‌دهد. همچنین، استفاده از یخ منجر به کاهش ورم و درد مفاصل می‌شود.
  4. مصرف مکمل‌ها: مصرف مکمل‌های گلوکزآمین و کندرویتین می‌تواند به ترمیم غضروف‌های آسیب دیده یا فرسوده کمک کند.
  5. مصرف غذاهای ضد التهاب: برخی مواد غذایی به تحقیقات نشان داده شده است که می‌توانند به کاهش التهاب و ورم کمک کنند. این غذاها شامل ترب کوهی، خردل، سیر، پیاز، تره، جعفری، کرفس، لیمو و چای رز می‌شوند.
  6. دریافت کمک از طب سوزنی.
  7. استفاده از ماساژ درمانی.
  8. بهره‌برداری از آب درمانی: آب درمانی شامل غوطه‌ور شدن در آب گرم یا آب حاوی مواد معدنی است.
  9. استفاده از ارتوتیک‌ها: این وسایل می‌توانند به محافظت از مفاصل روماتیسمی و تسکین درد کمک کنند.
  10. ورزش روانی: این روش به شما کمک می‌کند عضلات را آرام کنید و کشش در عضلات ایجاد کنید.

 

منبع : سایت دکتر عمادی

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ