روش هایی برای کاهش درد لگن

 [sbu_post_image]

درد لگنی به دردی گفته می شود که در شکم و پايين‌تر از ناف احساس می شود. علت اين درد ممکن است طيف گسترده‌ای از عوارض و بيماری ها باشد.

راه های کاهش درد لگن

 ورزش آرام و ملایم

 اگرچه برخی ورزش ها باعث ایجاد ناراحتی می شوند، ولی در کل ورزش کردن برای بدن مفید است تا مضر.

 کاهش وزن

فقط کاهش 5/2 تا 5/4 کیلوگرم از وزن اضافی بدن، باعث کاهش درد و ناراحتی شما به میزان قابل توجهی می شود.

 استراحت کردن

از خم کردن مکرر ناحیه لگن و فشار مستقیم روی آن خودداری کنید. روی آن قسمت لگن که درد می کند نخوابید و از نشستن طولانی مدت خودداری کنید.

 داروهای مسکن

 استفاده از داروهای مسکن مثل استامینوفن، پروفن می تواند درد لگن را کاهش دهد.

 استفاده از یخ و یا گرما

چند قطعه یخ را در داخل یک کیسه فریزر قرار دهید. سپس داخل یک حوله بپیچید و روی قسمتی از لگن که درد می کند، قرار دهید. همچنین گرم کردن قسمت دردناک لگن با استفاده از دوش آب گرم می تواند عضلات را برای انجام ورزش های کششی آماده کند که درد را کم می کنند. اگر درمان های خانگی فوق کمکی به کاهش درد لگن شما نکردند، نزد پزشک متخصص بروید.

منبع : دکتر حیدریان فوق تخصص درد تهران , دکتر بیدکی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تهران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonمشاوره و تماس