آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

رفع آرتروز گردن

گ

تاریخ ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

492611345202755191241

عوامل متعددی در روند بیماری آرتروز گردن موثرند. عواملی مثل جنسیت، نژاد، وراثت یا نحوه زندگی افراد. بیماری آرتروز گردن بیماری است که در آن سطح مفصل یا همان غضروف به شدت آسیب دیده و تا حد زیادی از بین رفته است، به همین جهت چرخش یا حرکت استخوان روی مفصل با درد شدید همراه است.

نشانه های آرتروز گردن

اغلب بیماران مبتلا به آرتروز گردن با درد و محدودیت حرکتی ناحیه گردن مراجعه می کنند .بسته به محل فشار ، ممکن است علائم محدود به اندام فوقانی باشند( بی حسی ، دردتیر کشنده به شانه یا دست و خصوصا پشت سر و کاهش قدرت عضلانی ) ، یا اندام تحتانی را درگیر کنند ( سفتی و اختلال در قدرت عضلانی پاها ، اختلالات حسی ، بی اختیاری یا احتباس ادرار و مدفوع و بعضا علائم در هر چهار اندام مشاهده می شوند .

برخی از سر دردها خصوصا سردردهای نیز کشنده از پشت سر که با حرکات یا برخی وضعیت های خاص پدید می ایند ، درد بین دو کتف و درد شانه ها نیز از جمله علائمی هستند که می توانند در اثر  آرتروز گردن مشاهده شوند و متأسفانه پاسخ کمتری به درمان می دهند.

رفع آرتروز گردن

به منظور رفع آرتروز گردن، رعایت این موارد توصیه می گردد:

رفع آرتروز گردن با  استفاده از گردن بند طبی ولی در طولانی مدت راه مناسبی نیست و برای مدت بیش از چند روز موجب ضعیف شدن عضلات گردن می گردد .

رفع آرتروز گردن با تصحیح وضعیت بدن : شیوه نشستن، ایستادن، حالت قرار گیری در هنگام فعالیت.

برای رفع آرتروز گردن در هنگام سرفه یا عطسه به جلو خم نشوید و برعکس وضعیت بدنی خود را حفظ کنید و حتی سر و گردن خود را به عقب بکشید.

استفاده از پایه ای برای قرارگیری نوشته ها تا مرتبا در حین تایپ و… خم نشوید و رفع آرتروز گردن

رفع آرتروز گردن با انجام ورزش های گردن : ورزش گردن باعث تقویت عضلات گردن و افزایش انعطاف پذیری شده باعث تسهیل و تسریع تغذیه دراین ناحیه و رفع آرتروز گردن می گردد.

  • خواننده گرامی :

  • پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه “‘گردن درد” مطالعه فرمایید

حرکات کششی در درمان آرتروز گردن

آرتروز گردن؛روش های درمان

پیشگیری و درمان آرتروز گردن

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ