درمان گودی کمر با چند حرکت ورزشی

کمر گود یکی از علل شایع تغییر در ستون فقرات و ناحیه کمر است که عوارضی هم‌چون  کمردرد و تغییر ساختار ثابت افراد را در پی دارد. ضعف عضلات شکم، کوتاهی عضلات جلویی ران، علل مادرزادی، استفاده از کفش‌های پاشنه بلند و زایمان‌های مکرر و جابجایی مهره‌ها ازعوامل ایجادکننده “گودی کمر” است. گودی کمر یکی از علل شایع تغییر در ستون فقرات و ناحیه کمر است که عوارضی هم‌چون  کمردرد و تغییر ساختار ثابت افراد را در پی دارد.

درمان گودی کمر با چند حرکت ورزشی

-روی زمین به پشت دراز بکشید. زانوها به حالت نیمه‌خم و کف پاها روی زمین باشد. ابتدا عضلات شکم و باسن را منقبض کنید و کمر را به زمین فشار دهید و بین ۶ تا ۱۰ ثانیه نگه‌دارید. بعد از چند ثانیه استراحت، این حرکت را ۷ بار تکرار کنید.

-بعد در همین حالت با دست‌های کشیده و رو به جلو، سر و شانه را از زمین بلند کنید و به حالت نیمه نشسته درآیید. ۴ تا ۶ ثانیه در این حالت باقی بمانید و ۶ تا ۱۰ بار این کار را تکرار کنید.

-حالا زانوها را تک‌تک و یکی درمیان به داخل سینه بکشید و ۶ تا ۱۰ ثانیه نگه دارید. این کار را ۶ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

– این حالت را می‌توانید با هر دو زانو در حالی که دست‌ها زیر زانوست، تکرار کنید. به فاصله ۲۰ سانتی‌متر از یک دیوار بایستید و به آن تکیه دهید. زانوها را کمی خم کنید و کل ستون فقرات را به دیوار بچسبانید (از جمله کمر) و ۶ تا ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. این حرکت را ۶ تا ۱۰ بار تکرار کنید.

-در صورتی که عضلات پشت ران هم کوتاه باشد حرکات کششی موثر است. اگر کمردرد حاد ندارید، بنشینید و پایتان را دراز کنید. سعی کنید نوک انگشتان دست را به مچ پا برسانید و ۶۰ ثانیه در این حالت نگه دارید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار کنید.

برای مطالعه بیشتر  در مورد درمان گودی کمر اینجا را کلیک کنید

منبع: دکتر بیدکی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تهران , تبیان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonمشاوره و تماس