آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

درمان ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ با شاک ویو فوکوس

shak-vio-fokos11

تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

ضعف جنسی (ED) به عنوان یک ناتوانی جزئی یا کامل در نگهداری نعوظ در آلت تناسلی همراه با استحکام مناسب و به اندازه کافی بلند جهت مقاربتی با کیفیت تعریف می‌شود. ضعف جنسی تقریباً در نیمی از مردان بعد از ۵۰ سالگی و گاهی اوقات حتی زودتر و در سنین ۲۵ تا ۴۰ سال ظاهر می‌شود. شوک‌موجی تراپی یک روش درمانی مناسب برای از بین بردن ضعف جنسی است که به طور موثری کاربرد دارد و برای بیماران مبتلا به نارسایی نعوظ درمانی بدون درد، بدون نیاز به دارو و با ماندگاری بالا محسوب می‌گردد. با استفاده از روش فوکوس شده موج‌ها، انجیوژنز یا بازسازی رگ‌های مویرگی در کاورنوسوم کورپوس و آلت تناسلی القاء می‌شود. بر خلاف درمان‌های معمول ضعف جنسی که ممکن است عوارض جانبی داشته باشند، شوک‌موج فوکوس عوارض جانبی یا مشکلات سیستمیک برای سایر اندام‌ها و بافت‌های سالم را ایجاد نمی‌کند.

اختلال نعوظ یکی از اختلالات شایع در میان مردان است که می‌تواند منجر به ناتوانی جنسی در زندگی زناشویی شود. روش‌های درمان بسیاری برای درمان اختلال نعوظ وجود دارد. بعضی از این روش‌ها ممکن است کارایی زیادی نداشته باشند. همچنین بعضی از روش‌های درمانی مانند جراحی می‌تواند عوارض جانبی زیادی در پی دارد. یکی از موثرترین روش‌های درمان اختلال نعوظ استفاده از دستگاه شاک ویو است. متخصصین ما در کلینیک طب فیزیکی وتوانبخشی دکتر فرخانی با استفاده از دستگاه پیشرفته و به روز شاک ویو فوکوس می‌توانند اختلال نعوظ را بدون نیاز به جراحی درمان کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های ۰۳۱۳۲۳۶۷۴۶۵و۰۳۱۳۲۳۳۰۳۸۲ تماس حاصل فرمائید.

علل اختلال نعوظ

همه مردان در برخی از مراحل زندگی خود اختلال نعوظ را تجربه خواهند کرد. این اختلال ممکن است ناشی از یک علت جسمی یا یک علت روانی باشد. گاهی اوقات، هر دو مسائل فیزیکی و روانی می‌توانند باعث بروز اختلال در نعوظ شوند. شایع‌ترین علل ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ عبارتند از:

مصرف بیش از حد الکل
استرس
خستگی
اضطراب
اختلال نعوظ، اگرچه ممکن است در مردان جوان نیز رخ دهد، اما در مردان بالغ و مسن‌تر بسیار شایع است. بر اساس تحقیقات انجام شده، استرس نقش مهمی در ایجاد اختلال نعوظ مرتبط با سن دارد. یکی از شایع‌ترین علل اختلال نعوظ که با سن مرتبط است، آترواسکلروز است که ناشی از ایجاد پلاک در شریان‌ها است. این مشکل باعث می‌شود که انتقال خون به بخش‌های مختلف بدن با مشکل مواجه گردد و کمبود جریان خون به آلت تناسلی می‌تواند باعث بروز اختلال در نعوظ شود. به همین دلیل، اختلال نعوظ می‌تواند علامت ابتدایی بروز آترواسکلروز در مردان باشد. سایر علل فیزیکی اختلال نعوظ در مردان مسن‌تر عبارتند از:

دیابت
چاقی
مشکلات تیروئید
مسائل کلیه
اختلالات خواب
آسیب به رگ‌های خونی
آسیب عصبی
فشار خون بالا
کلسترول بالا
تستوسترون کم
ضایعه لگنی یا نخاعی یا عمل جراحی
مصرف دخانیات
اعتیاد به الکل
داروهای تجویزی خاص، از جمله داروهای ضد افسردگی و دیورتیک
به غیر از علل فیزیکی، مسائل روانشناختی مختلف می‌توانند اختلال نعوظ را در مردان بالغ و بزرگسال ایجاد کند. این علل فیزیکی ممکن است شامل موارد زیر باشند:

افسردگی
اضطراب
استرس
مشکلات در روابط زناشویی

علائم

نشانه‌های اصلی اختلال نعوظ، عدم توانایی در دستیابی به نعوظ یا حفظ آن است. این مشکل در بیشتر موارد موقتی است، با این حال، اختلال نعوظ می‌تواند تاثیرات منفی بر زندگی زناشویی داشته باشد. اختلال نعوظ زمانی اتفاق می‌افتد که یک مرد قادر به حفظ نعوظ به اندازه کافی و به مدت طولانی برای ادامه رابطه جنسی نباشد. اگر یک مرد احساس کند که قادر به ارضا شریک زندگی خود نیست، مشکلات روانشناسی ممکن است رخ دهد. علائم مشکلات روانشناسی شامل عزت نفس پایین و افسردگی هستند. این علائم ممکن است باعث بدتر شدن اختلال نعوظ شوند. در برخی موارد، بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا فشار خون بالا ممکن است باعث اختلال در نعوظ شوند و علائم این بیماری‌ها ممکن است همراه با اختلال نعوظ باشند.

درمان‌های متعارف اختلال نعوظ

درمان‌های متعارف ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ عبارتند از:

درمان دارویی: مصرف قرص در طی دوره توصیه شده قبل از مقاربت جنسی کمک می‌کند و طول اثر آن بستگی به هر قرص به صورت جداگانه دارد. تحریک جنسی همیشه برای تحقق بخشیدن به رابطه جنسی مورد نیاز است. برخی از داروهای درمان اختلال نعوظ عبارتند از: ویاگرا، سیالیس، لویترا، اسپدرا.
درمان تزریقی: درمان تزریقی شامل تزریق ماده وازواکتیو توسط خود فرد به یکی از اجسام کاورنوس آلت تناسلی است. تزریق در عرض ۵ تا ۱۵ دقیقه باعث ایجاد نعوظ بدون نیاز به تحریک جنسی می‌شود و همچنین نیاز به مهارت کمی دارد. مقدار دوز و حساسیت بیمار می‌تواند باعث قرمزی پوست، عرق کردن، گرگرفتگی، ضعف عمومی، افزایش ضربان قلب، کاهش فشار خون یا سرگیجه شود.
پمپ‌های خلا: استفاده از پمپ‌های خلاء روش مناسب برای هر نوع اختلال نعوظ محسوب می‌شود. این پمپ‌ها بر پایه خلا کار می‌کنند و خون را به سمت اجسام کاورنوس متمرکز می‌کند که این امر منجر به نعوظ می‌گردد. پمپ‌های خلا برای بیماران مبتلا به کواگولوپاتی، کم خونی و مصرف کنندگان داروهایی که بر انعقاد خون اثر می‌گذارند، مناسب نیستند.
درمان جراحی: بر اساس نوع اختلال نعوظ، روش‌های جراحی مختلفی وجود دارند. در صورت وجود مشکلات عروقی، متخصص جراح محدودیت سیستم تخلیه عروقی را رفع کرده و آن را افزایش می‌دهد. اگر اختلال نعوظ ناشی از جریان خون ناکافی به اجسام کاورنوس است، به عنوان مثال پس از آسیب لگن، بیمار ممکن است تحت عمل جراحی آناستوموز (اتصال عروق خونی که منجر به افزایش جریان خون می‌شوند) قرار گیرد.

فوکوس شاک ویوتراپی

فوکوس شاک ویوتراپی یک روش غیر تهاجمی و بدون درد است که در طول چند جلسه کوتاه در بیمارستان انجام می‌شود و نیازی به آرام بخش یا بیهوشی ندارد. بهبود قابل توجه در عملکرد نعوظ آلت تناسلی در ظرف دو هفته پس از شروع درمان قابل مشاهده است. این روش در پنج نقطه مختلف در شفت (بخش استوانه‌ای شکل) آلت تناسلی و عضلات متصل به لگن انجام می‌شود. در ابتدا، درمان دو بار در هفته به مدت سه هفته انجام می‌شود و سپس به بیمار مدت سه هفته استراحت توصیه می‌شود. در صورت لزوم، درمان بعدی ادامه می‌یابد. این روش به صورت سرپایی انجام می‌شود و قبل از هر گونه درمان، یک مشاوره اولیه با پزشک صورت می‌گیرد.

روش

شاک ویوتراپی یک درمان غیر تهاجمی است که در طی آن ساختار بافت به صورت طبیعی‌ ترمیم و بازسازی می‌گردد. شاک ویو به طور مستقیم بر عروق خونی با عملکرد محدود تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود آن‌ها باز شوند. اگر ساختار عروقی در ناحیه اجسام کاورنوس بازسازی شوند، باید جریان خون کافی برای یک نعوظ مناسب ایجاد گردد. به همین دلیل، درمان ناتوانی جنسی در مردان با شاک ویو یک تحول در درمان اختلالات نعوظ محسوب می‌شود، به خصوص به این دلیل که ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ به طور کامل درمان می‌شود و تنها علائم از بین نمی‌روند.

مزایای شاک ویو تراپی اختلال نعوظ

مطالعات بالینی اخیر نشان داده‌اند که بیماران میزان رضایت بالای خود را به مدت بیش از دو سال پس از درمان اختلال نعوظ با شاک ویو گزارش کرده‌اند. در آزمایشات بالینی، شاک ویو درمانی اختلال نعوظ تأثیر قابل توجهی در طولانی مدت داشته است. مهم‌تر از همه، درمان اختلال نعوظ با شاک ویو با سطح بالایی از رضایت همسر همراه است. برخی از مزایای استفاده از روش‌های شاک ویوتراپی عبارتند از:

بدون درد و غیر تهاجمی است.
شاک ویوتراپی عوارض جانبی ندارد و هیچ‌گونه عوارض سیستمیک دیگری را برای سایر اعضای بدن و بافت سالم ایجاد نمی‌کند.
شاک ویوتراپی موجب ایجاد محدودیت در کار شما نمی‌شود و همچنین بر سلامت شما تأثیر نمی‌گذارد.
شما مجبور نیستید اقدامات پیشگیرانه خاصی را بعد از درمان یا قبل از رابطه جنسی انجام دهید.
به پرهیز از انجام فعالیت بدنی یا فعالیت جنسی نیازی نیست.
درمان موفقیت آمیز بازگشت به رابطه جنسی طبیعی را تضمین می‌کند.
شاک ویوتراپی در درمان بیماری پیرون نیز تأثیر گذار است.

معایب

برخی از معایب درمان اختلال نعوظ با شاک ویو عبارتند از:

استفاده از شوک‌موج برای درمان بیماران مبتلا به سرطان به عنوان یک روش مناسب محسوب نمی‌شود. مهم است که علل دیگری به غیر از مشکلات عروقی (که اغلب مرتبط با اختلالات نعوظ روانی هستند) را مورد بررسی قرار دهید. برای مشاوره و تعیین گزینه‌های درمان، حتماً به پزشک مراجعه کنید. انجام درمان اختلال نعوظ با استفاده از شوک‌موج ممکن است همراه با قرمزی پوست یا هماتوم باشد. این واکنش‌ها به افزایش جریان خون در پوست آلت تناسلی مرتبط است و معمولاً این علائم ۱ تا ۳ روز پس از درمان، بهبود می‌یابند.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ