[sbu_post_image]

مفصل شانه یکی از مفاصلی است که زیاد حرکت می کند. اما این مفصل، به خاطر حرکاتی که می کند، مقاوم نیست و به راحتی صدمه می بیند. برای ایجاد مقاومت باید شانه توسط عضلات، تاندون ها و رباط ها محکم شود. بعضی از شانه ها در اثر صدمه و یا زیاد یا کم استفاده کردن باعث از هم گسیختگی این بافت ها می گردند و مشکلاتی را بوجود می آورند

شغل‌هایی مانند نقاشی ساختمان و چوب‌ بری نیز زمینه را برای این مشكل فراهم می‌كند. علائم این بیماری شامل درد در قسمت قدامی ‌خارجی شانه و درد شانه هنگام بالا آوردن بازو می‌شود. همچنین ممكن است قسمت خارجی شانه شما متورم و گرم تر از حالت طبیعی باشد.

حركاتی برای بهبود درد شانه

 

حركت اول

در جای خود بایستید و شانه‌ های خود را برای 5 ثانیه بالا بیاورید. سپس شانه‌ ها را به عقب برده و كتف‌ های خود را برای مدت 5 ثانیه به یكدیگر بفشارید. بعد از آن شانه‌ ها را به سمت پایین بیاورید و در حالت استراحت قرار دهید. این حركت را 10 مرتبه تكرار كنید.

حركت دوم

در حالت ایستاده یك قطعه چوب را با 2 دست در مقابل خود نگهدارید، طوری كه كف دست‌ های شما رو به زمین باشد. دست‌ های خود را بدون آن كه از آرنج خم كنید به بالای سر برده و بكشید. 5 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس به حالت اول برگردید. این حركت را نیز 10 مرتبه تكرار كنید

منبع: وبلاگ دکتر دقاق زاده , سیمرغ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Buttonمشاوره و تماس