آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

درد پاشنه پا

plantar-foot

تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۹

درد پاشنه به علل متفاوتی ایجاد می شود ولی شایعترین علت آن فاسئیت پلانتار Plantar fasciitis است. فاسئیت پلانتار بیماری بسیار شایعی است بطوریکه حدس زده می شود حدود ده درصد از افراد به نوعی در طول زندگی خود درگیر این بیماری می شوند. این بیماری بر اثر التهاب فاشیای پلانتار بوجود می آید ولی فاشیای پلانتار چیست و کجاست.

علت درد پاشنه پا

  بر اثر فشار بیش از حد به فاشیای پلانتار محل اتصال آن به استخوان پاشنه دچار کشیدگی و پارگی های میکروسکوپی می شود. پاسخ بدن به این اتفاق، التهاب و درد است. دردی که در محل اتصال این لیگامان به پاشنه احساس می شود.

علائم درد پاشنه پا

درد ممکن است در یک محل مشخص احساس نشود. ممکن است درد در زیر پاشنه ، پشت پا یا در مچ پا احساس گردد. اما اگر درد به قسمت جلوی پا ، پنجه ها و یا به ساق پا انتشار پیدا کند ممکن است آسیب نخاع کمری مطرح باشد. درد در اوایل صبح و با گذاشتن پا روی زمین بدتر  شده و پس از یک دوره استراحت بهتر می شود اما معمولا در طول روز و با حرکت بیشتر پاها درد بهتر می شود. ماهیت درد حالت کششی و از هم گسیختگی دارد. در معاینه خم کردن مچ پا به بالا (حرکت دورسی فلکشن) به علت ایجاد کشش در بافت همبند کف پا (فاشیا) موجب ایجاد درد می شود. معمولا تورم وجود ندارد یا کم است.

منبع: ایران ارتوپد , سیمرغ

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ