آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

درد شانه

Neck-and-shoulder-pain-in-computer-users

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

Neck-and-shoulder-pain-in-computer-users

مفصل شانه از استخوان های کتف، ترقوه و بازو تشکیل شده که به هم متصل شده‌اند. این مفصل از متحرک ترین مفصل‌های بدن است. درد‌ شانه یکی از شایع‌ترین درد‌هاست که در هر سنی علت خاص خود را دارد. افراد در سنین بالا در اثر وارد آمدن ضربه و یا استفاده طولانی مدت از دست دچار کتف درد می‌شوند.

در افراد جوانتر در اثر آسیب های ورزشی و در اثر فشار بیش از حد ممکن است شانه دچار آسیب  شود. افراد میانسال ممکن است دچار بیماری شانه منجمد ‌شوند. این افراد درد و محدودیت حرکتی دارند.

بیماری شانه منجمد زمانی بوجود می آید که پوششی که دور مفصل شانه قرار دارد و کپسول نامیده شود متورم و ضخیم گردد. یکی از علائم بازر این بیماری درد و خشکی شانه می باشد. علت بوجود آمدن این اتفاق مشخص نیست. شانه یک مفصل کروی گودالی است. قسمت انتهایی استخوان بازو با گودال تیغه شانه شما در تماس است. وقتی دست خود را از سر خود بالاتر بیاورید کپسول شانه به طور کامل کشیده می شود و وقتی دست خود را پایین بیاورید، به طرف پایین خم می شود. در بیماری شانه منجمد، باندهای بافت جای زخم داخل کپسول شانه  شکل می گیرند و باعث ضخیم شدن، ورم کردن و سفت شدن آن می شود. به عبارت دیگر استخوان بازو فضای کمتری را در مفصل در اختیار دارد و محدودیت حرکتی بوجود می آورد. بیماری شانه منجمد باعث شانه درد و خشکی مفصل  می شود.

مشاهده فیلم آموزشی درد شانه

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ