آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

تمرینات گردن درد

645635436

تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

645635436

ورزش های  گردن یکی از روش های رایج برای درمان گردن درد است. یک برنامه معمول تمرین گردن شامل ترکیبی از انواع تمرین‌های کششی، قدرتی، هوازی و … است.

 درد مزمن یا عودکننده گردن ممکن است به شدت ناتوان‌کننده باشد و نیز ممکن است با درد بخش بالایی پشت، تیغه‌شانه و سردرد همراه شود.

این علائم به همره سفتی عضلات گردن و مفاصل ممکن است ساده‌ترین فعالیت‌ها را هم برای فرد دردناک کند. یک برنامه مناسب ورزش گردن اغلب این علائم را هدف قرار می‌دهد.

تمرینات گردن درد

تمرین‌های کششی گردن درد

تمرین‌های کششی و انعطاف‌پذیری دامنه حرکت و کشسانی را در ناحیه دردناک گردن حفظ یا تقویت می‌کنند. به عنوان یک قاعده توجه داشته باشید که کشش گردن را بهتر است هر روز انجام دهید، و برخی از تمرین‌های کششی گردن درد را چند بار در روز تکرار کنید.

تمرین‌های قدرتی گردن درد

تمرین‌های قدرتی اختصاصی گردن به شما کمک خواهند کرد گردن‌تان را در موقعیتی درست نگه‌دارید و در نتیجه مانع عودکردن گردن دردتان شوید. به عنوان قاعده تمرین‌های قدرتی گردن درد را باید یک روز در میان انجام دهید تا به عضلات فرصت بهبود یافتن را بدهید.

تمرین‌های هوازی گردن درد

تمرین‌های هوازی میزان جریان خون به عضلات و بافت‌های نرم گردن و بخش بالایی پشت را افزایش می‌دهند، و به این ترتیب به شل شدن این عضلات و افزایش دامنه حرکتشان کمک می‌کنند.

به علاوه موادی به نام اندروفین پس از ۳۰ تا ۴۰ دقیقه ورزش هوازی آزاد می‌شوند.اندورفین‌ها مواد ضددرد طبیعی بدن هستند که به کاهش گردن درد یاری می‌رسانند.

تمرین‌های هوازی گردن درد  را می‌توانید هر روز انجام دهید. گزینه‌های خوب برای انجام تمرین هوازی شامل استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت، یا ماشین الیپتیکال یا ماشین‌های ورزشی دیگر مانند دوچرخه بازویی است.

در مورد اغلب این ورزش، قبل از شروع تمرین‌ها باید دردتان را تحت کنترل درآورید. با حرکت دادن تدریجی مفاصل و تمرین‌های کششی می‌توانید در طول زمان دامنه حرکت گردن را افزایش دهید تا گردن درد هنگام انجام حرکات معمول کاهش پیدا کند.

کنترل و درمان گردن درد

انواع گزینه‌ها برای کنترل گردن درد در اختیار شماست، از جمله گذاشتن کمپرس گرم (یک حوله داغ‌شده) برای گرم کردن عضلات و مفاصل سفت‌شده و آسان‌تر کردن کشش آن ها.

پس از ورزش کمپرس سرد (یک کیسه آب یخ‌زده که در حوله پیچیده شده است) برای کاهش التهاب عضلات و مفاصل روی آن ها بگذارید.

از داروهای بدون نسخه مانند داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند بروفن برای رفع گردن درد و کاهش التهاب استفاده کنید. در صورت لزوم از داروهای ضدالتهابی و مسکن تجویزشده بوسیله پزشک (مانند داروهای کورتونی یا ناپروکسن) برای رفع گردن درد شدید استفاده کنید.

  • خواننده گرامی :

  • پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه “‘گردن درد” مطالعه فرمایید

درمان گردن درد با فیزیوتراپی

گردن درد را چگونه درمان کنیم

گردن درد ؛ تشخیص و درمان

گردن درد پشت کامپیوتر

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ