آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

تسکین زانو درد

runner

تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

غالبا زانو درد در اثر استفاده بیش از حد، کم تحرکی، گرم و سرد نکردن بدن موقع ورزش و یا کشش نامناسب بدن عارض می‌شود. چاقی یکی از علل اصلی زانودرد می‌باشد.

تسکین زانو درد

 استراحت دادن : استراحت در منزل از مهم ترین اصول درمان است.

بریس زانو: زانو‌یپتان را بالا نگه دارید. می‌توانید زانو‌هایتان را با گذاشتن بالش در زیر آن ها بالا نگه دارید، یا بالشی را بین دو زانویتان قرار دهید. قراردادن زانو در سطحی بلندتر از بدن باعث می شود نیروی جاذبه زمین، مایعات جمع شده در بافت صدمه دیده را کاهش داده، در نتیجه ورم نیز کمتر شده و خستگی را از ما دور می سازد.

بستن زانوها : بستن زانوها به دو دلیل مفید است: هم ورم را کاهش می دهد و هم مکانیسم زانو را به نظم در می آورد. از بریس یا بانداژ زانو استفاده کنید.

استفاده از داروها : اگر شما به زخم معده، بیماری کلیه و بیماری های خونی مبتلا نیستید، داروهای ضد التهابی در این مورد به شما کمک های فراوانی می کند. از داروهای مسکن معمول مانند استامینوفن یا ایبوپروفن برای کمک به تسکین درد و ورم استفاده کنید.

روی زانوی‌ دردناکتان فشار نیاورید و از انداختن وزن روی آن پرهیز کنید.

با کیسه یخ زانو را به طور مکرر کمپرس سرد کنید. در روز اول هر ساعت برای ۱۵ دقیقه روی زانو کیسه یخ بگذارید. پس از روز اول، دست کم چهار با در روز روی زانو یخ بگذارید.

منبع : تبیان , بیتوته

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ