آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

اوزون تراپی و اکسیژن درمانی در طب فیزیکی و توانبخشی

drfarkhani-170327100852

تاریخ ۲ شهریور ۱۳۹۹

اوزون تراپی

هیچ چیز بیشتر از داشتن یک درد مزمن نمی تواند روند زندگی شما را مختل کند و شما را از انجام دادن تمرینات ورزشی و کارهای روزمره و حتی لذت بردن از زندگی باز دارد. تمامی بیماران شگفت زده می شوند وقتی می فهمند که با استفاده از روشهای درمانی نوین، بدون رفتن زیر تیغ جراحی یا مصرف داروهای متداول، می تواند ظرف مدت زمان کوتاهی از آسیب دیدگی خود رها شوند و از بروز مجدد درد پیشگیری کنند. اکسیژن درمانی می تواند به شما کمک کند بدون داشتن نگرانی از انجام عمل جراحی و بهبودی پس از آن ، دردهای مزمن خود را ظرف مدت زمان کوتاهی درمان کنید. اغلب بیماران بعد از اولین جلسه ی درمانی احساس می کنند که دردشان تسکین پیدا کرده است و با ادامه ی جلسات درمانی تغییرات بسیار چشمگیری را مشاهده می کنند. علاوه بر این، افرادی که از درد های مزمن رنج می برند شانس بسیار بالایی دارند که برای همیشه از درد کشیدن رها شوند.

متخصصین ما در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر فرخانی در انجام اوزون تراپی و تزریق اوزون مهارت بالایی دارند و سال ها تجربه در درمان آرتروز، کمر درد، بیرون زدگی دیسک و بسیاری از بیماری ها و مشکلات اسکلتی-عضلانی دیگر دارند. متخصصین ما در طی یک برنامه کامل توانبخشی ممکن است علاوه بر اوزون درمانی از سایر روش های طب فیزیکی برای کاهش درد و درمان مشکلات اسکلتی عضلانی در بیماران استفاده کنند. ما به بیماران بسیاری کمک کرده ایم که سلامتی خود را دوباره بازیابند و مشتاقیم که به شما نیز کمک کنیم. برای شروع درمان خود در این کلینیک یا برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید از طریق شماره های ۰۳۱۳۲۳۶۷۴۶۵ و ۰۳۱۳۲۳۳۰۳۸۲ با کلینیک دکتر فرخانی تماس حاصل فرمایید.

چرا اوزون اهمیت دارد؟

بدن انسان با استفاده از اکسیژن به حیات خود ادامه می دهد. در واقع ۹۰ درصد از انرژی که شما تولید می کنید از طریق متابولیسم هوازی (با استفاده از اکسیژن) به دست می آید. در صورتی که اکسیژن کافی به بدن شما نرسد، بدن شما نمی تواند انرژی کافی تولید کند. متاسفانه امروزه میزان اکسیژن هوا به شدت کاهش یافته است و هوایی که ما امروزه تنفس می کنیم نسبت به دوران های اولیهی حیات در کره ی زمین کاهش پیدا کرده است و به میزان ۱۲% ( درمقایسه با ۳۰ الی ۳۵%) رسیده است. پیامد این موضوع تقریبا ساده است، بدن ما نمی تواند بدون داشتن اکسیژن کافی کارایی بالایی داشته باشد و به خوبی خودش را ترمیم و بازسازی کند. به همین دلیل است که ورزشکاران حرفهای برای سرعت بخشیدن به روند بهبودی بعد از آسیبدیدگی از اتاقهای دارای اکسیژن بالاتر استفاده می کنند و دوره ی بهبودی را ۳ تا ۴ بار سریع تر طی می کنند.

مزایای اوزون

۱. اوزون تاثیرات ضد پیری بر سلول ها دارد
۲. اوزون میزان اکسیژن رسانی له سلول های ما را افزایش می دهد
۳. اوزون موجب متعادل سازی سیستم ایمنی بدن می شود . (در افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است اوزون موجب افزایش عملکرد سیستم ایمنی بدن می شود و در افرادی که مبتلا به به بیماری های خودایمنی هستند و سیستم ایمنی بدنشان بیش از حد فعال است و به بافت های خود بدن حمله می کند، اوزون سیستم ایمنی بدن را کنترل می کند تا به بافت های سالم بدن حمله نکند.)
۴. اوزون موجب افزایش میزان تولید انرژی در سلول ها می شود (سلول های شما برای سالم ماندن به انرژی نیاز دارند، سطح پایین انرژی بدین معناست که سلول های بدن سالم نیستند و زودتر بیدار می شوند)
۵. اوزون موجب افزایش فعالیت ” آنزیم سیستم آنتی اکسیدان” می شود. در واقع اوزون میزان اکسیده شدن را در بدن کاهش می دهد.
۶. اوزون میزان اسیدی بودن بدن را کاهش می دهد.
۷. اوزون موجب از بین رفتن باکتری ها و ویروس ها می شود.

اوزون چگونه عمل می کند؟

تزریق اوزون موجب انتقال مستقیم اکسیژن فعال (ترکیب اکسیژن و اوزون) به ناحیه آسیب دیده می شود. این درمان غیر تهاجمی موجب می شود که تاثیرات ترمیمی و ضد التهابی اوزون مستقیما به بافت های آسیب دیده و ملتهب منتقل شود. اوزون موجب تسکین درد و آغاز روند بازسازی بافت ها می شود، حتی در افرادی با آسیب دیدگی شدید مفصلی، تزریق اوزون موجب فعال سازی سلول های بنیادین می شود و این سلول ها توانایی بازسازی و ترمیم بافت های آسیب دیده ی شما را دارند. اوزون همچنین سیستم طبیعی آنتی اکسیدان را در بدن فعال می کند. این سیستم مسئول کنترل تولید رادیکال های آزاد در بدن می باشد. رادیکال های آزاد در واقع پیامد مستقیم آسیب های مزمن و عامل بروز درد و التهاب هستند. تزریق اوزون میزان گردش خون در ناحیه آسیب دیده را بالا می برد و موجب تحریک بدن برای تولید کلاژن و غضروف بیشتر می شود. در واقع در اغلب مشکلات و آسیب دیدگیها، تزریق اوزون موجب برطرف شدن مشکلات اصلی می شود: رسیدن اکسیژن به ناحیه آسیب دیده، بالا رفتن گردش خون و تنظیم عملکرد سیستم ایمنی بدن.

آیا اوزون تراپی برای شما مناسب است؟

برخی از مطالعات نشان داده اند که نزدیک به ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به درد های مزمن با استفاده از این روش به تسکین درد، بهبودی آسیب و یا بهبودی کامل دست یافته اند. در صورتی که از یکی از مشکلات زیر رنج می برید ، اوزون تراپی می تواند همان روش درمانی باشد که به دنبال آن هستید:

  • درد مفصلی
  • درد کمر
  • مشکلات و آسیب های گردن
  • مشکلات مفصل لگن
  • درد زانو
  • آرتروز
  • درد شانه و آرنج
  • آسیب روتاتور کاف
  • فرسایش و بیرون زدگی دیسک
  • آسیب شلاقی
  • اسپاسم و گرفتگی عضلات
  • التهاب فاسیت پلانتار (رباط کف پا)
  • سندرم تونلکاپال
  • پارگی رباط ها
  • سندرم TMJ
  • سیاتیک
  • خار پاشنه
  • آسیب های ورزشی
  • درد لگن
  • آرنج تنیس بازان (کشیدگی تاندون آرنج)

بیماری روماتیسم

تزریق اوزون نتایج بسیار خوبی در درمان بیرون زدگی دیسک کمردارد و مطالعات بسیاری نشان داده اند که این روش درمانی می تواند درد های مفصلی را برای همیشه برطرف کند. این روش درمانی همچنین برای بسیاری از بیماری هایی که موجب درد عضلانی می شوند، مانند فیبرومیالژیا، مفید است.

درمان با اوزون تراپی چگونه است؟

اغلب بیماران اظهار می کنند که در هنگام انجام تزریق اوزون دردی را حس نمی کنند یا درد بسیار کمی دارند. بیش از ۸۰ درصد بیماران، بلافاصله بعد از درمان، شاهد بهبودی خود هستند. در تزریق اوزون از اکسیژن فعال و یک محلول درمانی ویژه استفاده می شود. بنابراین ممکن است بعد از تزریق، کمی در محل مورد نظر احساس درد، خشکی، بی حرکتی و تورم داشته باشید که این حالت بین ۱ ساعت تا چند روز ادامه دارد.

این محلول درمانی ویژه از چه چیزی ساخته شده است؟

این محلول از مواد طبیعی ساخته شده است که موجب تغذیه سلول ها و در نتیجه بهبود عملکرد آن ها می شود. این محلول می تواند شامل عصاره های گیاهی، دکستروز، سالین، ویتامینهای B، پپتید ها، محرک های سلولی و احتمالا برخی دارو های هموپاتیک باشد.
اوزون تراپی را می توان به چند طریق انجام داد و از مزایای درمانی اوزون بهره برد:
تزریق: اوتوهموتراپی: ۱۰۰ ا ۱۵۰ میلی لیتر از خون گرفته می شود و میزان مشخصی از اوزون با غلظت محاسبه شده و دقیق به خون اضافه می شود و سپس خون مجددا در بدن تزریق می شود.

به چند جلسه ی درمانی نیاز است؟

تعداد جلسات درمانی به نوع مشکل یا آسیب دیدگی و محل آسیب دیدگی بستگی دارد و برخی اوقات حتی یک جلسهی درمانی نیز می تواند مشکل را برطرف کند و در برخی موارد دیگر به تعداد جلسات بیشتری نیاز است. ما در این کلینیک خدمات مشاوره ی رایگان را ارائه می دهیم و شما طی این جلسهی مشاوره می توانید متوجه شوید که آیا این روش درمانی برای شما مناسب است یا خیر و این که به چند جلسهی درمانی نیاز دارید. پاسخگویی شما به این درمان به سن، سلامتی، سوابق پزشکی و نحوه ی انجام مراقبتهای خانگی (بعد از درمان) بستگی دارد. اغلب افراد با انجام تنها یک تزریق، بهبودی چشمگیری را مشاهده می کنند.

این روش تا چه حد ایمن و بی خطر است؟

در صورتی که تزریق اوزون توسط یک متخصص که برای تزریق اوزون آموزش دیده است، انجام شود این روش کاملا ایمن و بیخطر خواهد بود. از آنجایی که خود اوزون عامل از بین بردن باکتری ها و ویروس ها است، معمولا تزریق اوزون نمی تواند ایجاد عفونت کند. سایر خطرات و عوارض جانبی تزریق اوزون مشابه با هر تزریق دیگری است و بیشترین عارضهای که ممکن است ایجاد شود، تورم و کبودی خفیف لست. اوزون تراپی و تزریق اوزون، روش های درمانی بسیار محبوبی هستند و در اروپا، آمریکا و دیگر کشور های آسیایی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان بخشی اصلی از روند درمان پذیرفته شدهاند.

هزینه ی انجام اوزون تراپی چقدر است؟

در حال حاضر شرکت های بیمه هزینههای انجام اوزون تراپی را پوشش نمی دهند. با این حال این روش نسبتاً مقرون به صرفه است و به خاطر کارایی و اثربخشی بالایی که دارد، هزینه های کلی آن در مقایسه با سایر روش های درمانی بسیار کمتر است. هزینه ی انجام اوزون تراپی بستگی به نوع آسیب شما و نحوه ی انجام اوزون تراپی دارد.

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ