آدرس: اصفهان خیابان شمس آبادی چهارراه قصر روبروی بانک ملت کوی26(دهش)

کاهش گودی کمر

154193

تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲

154193

یکی از شایعترین اختلالات در ستون فقرات ، گودی کمر بیش از حد است

وقتی میزان انحنای کمر به حدی بیشتر از میزان طبیعی آن برسد به اصطلاح آن را  گودی کمر می نامند.

روش هایی برای کاهش گودی کمر

احتمالاً هیچ عاملی در افزایش علائم گودی کمر تاثیرگذارتر از نقصان تحرک و افزایش وزن ندارد، اما استفاده مداوم از کفش‌های با پاشنه بلند بیش از سه سانت نیز می‌تواند علائم دردناک گودی کمر را افزایش دهد.

بنابراین، به افراد مبتلا به گودی کمر توصیه می‌شود که برای کاهش این مشکل از کفش‌های با پاشنه پهن و پنجه پهن استفاده کنند.

اصلاح روش زندگی، به ویژه نحوه قرار گرفتن در حالت نشسته و ایستاده، می‌تواند از حاد شدن علائم گودی کمر جلوگیری کند.

عدم استفاده از کفش‌های با پاشنه بلند، جلوگیری از افزایش چربی و برجستگی شکم، اصلاح نحوه نشستن و خوابیدن، به‌ویژه در زمان بارداری، راه‌هایی برای جلوگیری و کاهش گودی کمر هستند.

نحوه صحیح نشستن و پر کردن گودی کمر با یک بالشتک کوچک، استفاده از صندلی دسته‌دار و قرار دادن دست‌ها روی دسته صندلی، استفاده از زیرپایی، جلوگیری از ایستادن و نشستن طولانی مدت، و دراز کشیدن به پهلو از راهکارهای مؤثر در کاهش گودی کمر و درد و ناراحتی ناشی از گودی کمر هستند.

انجام تمرینات ورزشی منظم برای تقویت عضلات کمر و جلوگیری از چاقی بیش از حد در منطقه شکم، به‌عنوان راه‌هایی مؤثر برای پیشگیری و کاهش گودی کمر می‌تواند موثر باشد.

توجه: افراد دارای گودی کمر باید از انجام حرکات ورزشی با تحمل و تحرک بالا پرهیز کنند. به همین دلیل، اجرای حرکات ورزشی درجا در حالت خوابیده به پشت و با حرکت کششی به زانو، با دست‌ها به زانو فشار وارد شود و پا به سمت جلو حرکت داده شود، برای کاهش گودی کمر و درد ناشی از آن بسیار موثر است. این حرکت باید برای هر پا روزانه ده بار تکرار شود.

  • خواننده گرامی :

  • پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه “گودی کمر” مطالعه فرمایید

مقالات مرتبط

مشاوره رایگان با دکتر مظاهری مشاوره و تماس
× مشاوره رایگان در واتساپ